X bi mogao da izgubi 75 miliona dolara prihoda zbog antisemitskog sadržaja
Airbnb, Netflix i Microsoft su povukli svoje reklamne kampanje koje su vredne milione dolara.
Preko 100 brendova je odlučilo da zaustavi svoje reklamiranje
X obično najviše zarađuje u poslednjim mesecima godine, jer tada brendovi pojačavaju kampanje za prazničnu kupovinu. Međutim, prema izveštajima, zarada kompanije za ovaj kvartal će biti drugačija nego obično. Na osnovu internih dokumenata, preko 100 brendova i drugih oglašivača, poput političkih kandidata, potpuno su pauzirali svoje reklame na sajtu. Desetine drugih kompanija razmatraju povlačenje svojih kampanja. Ako se oglašivači ne vrate, X bi mogao da izgubi do 75 miliona dolara prihoda od reklama ove godine.
X je pogođen odlaskom velikih brendova. Prvi su pauzirali svoje reklame odmah nakon kontroverznog tvita Elon-a Musk-a, u kojem je podržao antisemitski tvit. Media Matters je objavio izvještaj koji je ukazivao da se reklame brendova nalaze odmah pored antisemitskog sadržaja. Kompanija je zatim podnela tužbu protiv organizacije, optužujući je da “svesno i zlonamerno konstruiše slike koje prikazuju postove oglašivača na društvenoj platformi pored sadržaja neonacista i nacionalističkih margina.”
X je naveo da prikazane cifre nisu tačne
X je naveo u svojoj tužbi da je Media Matters namerno stvorio okruženje da prikaže reklame nekih od najvećih oglašivača na platformi pored “ekstremnog sadržaja.” Linda Yaccarino, izvršna direktorka kompanije, branila je X i navela da je su samo dva korisnika videla Apple-ovu reklamu pored neprihvatljivog sadržaja na platformi. Jedan od njih bio je Media Matters, navela je Yaccarino. Organizacija je nazvala tužbu X-a “besmislenom” i navela da se raduje pobedi na sudu.
IBM, Apple i Disney su takođe brendovi koji su brzo povukli svoje reklame sa X-a nakon incidenata. Lionsgate je posebno kao razlog naveo Musk-ov tvit, dok je Ubisoft bio jedan od prvih izdavača video ogara koji je povukao svoje reklame sa X-a. Prema izveštajima, Airbnb je zaustavio reklamiranje koje je vredno preko 1 milion dolara. Netflix je povukao reklame u vrednosti od 3 miliona dolara. X bi takođe mogao da izgubi 4 miliona dolara prihoda od reklama zbog pauziranja kampanja podružnica Microsoft-a. Uber i Coca-Cola su još dva poznata brenda koja su odlučila da privremeno obustave svoje oglašavanje na X-u.
X je naveo da prikazane cifre nisu tačne i da su bile deo interne procene rizika. Takođe, kompanija je naglasila da je stvarni rizik od gubitka prihoda bio znatno manji od prethodno prikazanih izveštaja. Navodno, gubitak iznosi samo oko 11 miliona dolara. Takođe, taj iznos se stalno menjao jer su neki oglašivači povećavali ili smanjivali svoje troškove oglašavanja.
Izvor: Engadget