Yahoo i dalje oglašivačima prodaje podatke o korisnicima
Yahoo i dalje skenira mejlove korisnika, a kako bi tako dobijene podatke prodavao oglašivačima, te nastavlja sa praksom od koje su se mnoge kompanije već udaljile.
Naime, vlasnik kompanije Yahoo – Oath, pregovara sa oglašivačima oko obezbeđivanja servisa koji bi trebalo da analizira preko 200 miliona Yahoo Mail poštanskih sandučića, a u potrazi za korisničkim podacima. Kompanija je potvrdila da se mejlovi skeniraju, i dodala da se radi isključivo o promotivnim mejlovima, te sadržajima koje šalju oni koji reklamiraju sopstvene proizvode. Korisnici imaju mogućnost da isključe ovu opciju, što bi, kako kažu, trebalo da sačuva njihove podatke od radoznalih očiju, a iz kompanije Oath dodaju da je mejl servis prilično skup sistem, te da je nerealno da se takva usluga očekuje potpuno besplatno.
Ipak, i mejlovi iz Yahoo premijum servisa, koji košta 3,49 dolara mesečno, podložni su skeniranju, ako se opcija ne isključi na vreme. Da bi isključili opciju korisnici moraju da posete Ad Interest Manager, te izaberu opciju “opt out,” a stranica se ne nalazi u podešavanjima, što dodatno otežava njeno pronalaženje i isključivanje opcije.
Oath koristi algoritme koji mejlove sortiraju prema interesovanjima, te potrošačkim navikama, a da bi korisnicima u budućnosti prikazivao reklame koje bi mogle da ih interesuju. Privatni mejlovi su izuzeti iz ovog procesa, te su lični podaci sakriveni i ne prodaju se oglašivačima, ali povremeno dolazi do grešaka usled kojih se trguje i osetljivim informacijama.
I Google je u prošlosti imao slične probleme sa svojim Gmail servisom, ali je razlika u odnosu na Yahoo u tome što ova kompanija može da se osloni na pretraživač u slučaju da mejl servis propadne, dok Yahoo nema mnogo drugih opcija za uspešno poslovanje.
Izvor: The Verge