Yettel na Telfor-u: uloga nauke o podacima u telekomunikacijama
Yettel je na 31. telekomunikacionom forumu Telfor predstavio na koji način se veštačka inteligencija (ArtificiaI Intelligence) i jezički modeli (Language Model) razvijaju, i koja je uloga nauke o podacima (Data Science) u kreiranju korisničkog iskustva u svetu telekomunikacija. O budućnosti razvoja ovih oblasti govorio je Đorđe Hirš, Data Science menadžer u Yettelu.
Jedan od najznačajnijih napredaka u oblasti veštačke inteligencije jeste razvoj generativnih jezičkih modela. Najpoznatiji takav model je Chat GPT (Generative Pre-trained Transformer), koji se stalno razvija i usavršava, dok njegova upotreba zauzima sve važnije mesto u društvu. Primenjuje se u različitim industrijama, privredi kao i medicini.
Glavna namena naprednih jezičkih modela koje razvija Yettel je da se korisničko iskustvo poboljša, kroz rešavanje različitih problema ili kreiranje personalizovanih proizvoda
Slični napredni jezički modeli razvijaju se u Yettelu i njihova glavna namena jeste da se korisničko iskustvo poboljša, bilo kroz rešavanje različitih problema ili kreiranje personalizovanih proizvoda i usluga. Takođe, jedna od funkcija ovih modela jeste i da se unaprede procesi koji su do sada bili rađeni ručno, da se dodatno automatizuju i omoguće precizniju selekciju podataka.
„Zahvaljujući napretku tehnologije možemo da čujemo glas tri miliona naših korisnika u realnom vremenu. Njihova iskustva i utiske, u saradnji s različitim timovima u okviru kompanije, dalje selektujemo i definišemo. Sve to sa ciljem da što preciznije i bolje odgovorimo na zahteve ili reagujemo prilikom rešavanja različitih problema. Primenom ovako kreiranih modela korisnik će od potpisivanja ugovora do obnove, prolaziti kroz digitalni svet. Na osnovu tako dobijenih podataka, bićemo u mogućnosti da kreiramo i ponudimo relevantne proizvode i usluge, tarifne pakete ili uređaje, koji na najbolji način odgovaraju pojedinačnim interesovanjima i potrebama. Želimo da korisnici dobiju preporuku na način koji će im olakšati život“, izjavio je Đorđe Hirš, Data Science Manager u Yettel-u.
Tako je razvijen Yettel Shopping, deo Yettel aplikacije gde korisnici mogu da pronađu najbolje ponude i pogodnosti kod više stotina različitih partnera. U potpunosti se zasniva na naprednoj analitici koja im pomaže da dođu do najatraktivnijih ponuda i da pritom optimizuju svoju potrošnju, vreme i novac.
Sa više od 1,3 miliona aktivnih korisnika mesečno, Yettel aplikacija postala je važna digitalna destinacija. Korisnici mogu da plate svoj račun u nekoliko klikova bez provizije, pristupe listingu, promene paket ili kupe dodatke, dodatnu opremu i roming pakete. Na raspolaganju su i dodatne usluge, a odnedavno je moguće platiti parking u svim gradovima Srbije i karte za gradski prevoz u Beogradu.