BIZIT 2024

Zuhlke Engineering – povratak u kancelarije

Zuhlke Engineering je stavio fokus na zaštitu zdravlja zaposlenih i njihovu bezbednost. Kada je proglašena pandemija prošle godine, svi zaposleni su upućeni da rade od kuće, a kakvi su planovi za povratak, odgovara nam Isidora Ušendić Stošić, Head of Services.

PCPress.rs Image

Kako je vaša kompanija reagovala na pandemiju? Koje su kategorije zaposlenih upućene na rad od kuće, da li su neki radili hibridno (delimično od kuće, delimično u firmi) i da li je tokom prethodne godine bilo promene u toj strategiji?

Mnogi zaposleni našli su se u situaciji gde treba istovremeno biti na sastancima i brinuti o deci, što nije bilo nimalo lako. U početku je kancelarija bila zatvorena, ali kako se situacija poboljšavala (i mi svi zajedno bolje spoznavali prirodu prenosa virusa), tako smo u drugoj polovini septembra prošle godine otvorili kancelariju za kolege koje žele da rade iz office-a.

PCPress.rs Image
Isidora Ušendić Stošić, Head of Services, Zuhlke Engineering

Posle više od 12 meseci, kakva su vaša iskustva s radom od kuće – da li ste zadovoljni učinkom zaposlenih koji su tako radili, kako ste procenjivali njihovu produktivnost i da li je produktivnost onih koji su radili od kuće porasla ili opala u odnosu na prethodni period? Možete li to ilustrovati nekim podacima?

Posle više od 12 meseci vidimo da rad od kuće ima svojih prednosti i nedostataka: prednost je u tome što ljudi mogu bolje da se fokusiraju kada rade na zadacima koji zahtevaju pažnju i preciznost, pod uslovom da nisu u situaciji da paralelno brinu o deci. S druge strane, slabiji su kontakti među ljudima i razmena iskustava kada se toliko dugo radi od kuće. Ljudi su se emotivno otuđili u određenoj meri i primetna je težnja za druženjem i viđanjem „uživo”.

Pročitajte i:  Amazon zabranjuje rad na daljinu

PCPress.rs Image

Uprkos vanrednim uslovima, produktivnost kompanije je porasla, tako da je Zuhlke na nivou Grupe ostvario povećanje net profita od 9,3 odsto i najbolje finansijske rezultate u poslednjih deset godina.

Da li je rad od kuće umanjio ili uvećao inovativnost zaposlenih i koliko su na taj način mogli da neguju timski duh i timski rad?

Rad od kuće je povećao inovativnost u domenu online socijalizacije: mnoge nove ideje su isprobane kako bi se neformalno druženje ljudi nastavilo u online okruženju. Razni interni procesi koji su ranije zahtevali fizičko prisustvo, bili su prilagođeni online okruženju. Priroda našeg posla je takva da smo mi radili timski online i pre pandemije – tako da se timski rad nastavio i tokom prethodne godine. Nedostajala su nam druženja „uživo” i sada to polako nadoknađujemo.

Kako se sami zaposleni odnose prema mogućnosti rada od kuće – pokazuju li želju da se vrate u kancelarije ili bi želeli da i u periodu posle epidemije, delimično ili potpuno, rade od kuće?

Svaki zaposleni ima svoju priču: neki već sada dolaze u kancelariju svakodnevno jer im kancelarija više prija kao mesto rada. Drugi dolaze povremeno, uglavnom kada su sastanci timova. Treća grupa zaposlenih situaciju s pandemijom još uvek doživljava kao osetljivu i bira da radi od kuće. Kompanija podržava sve navedene preferencije zaposlenih, s tim što će u narednom periodu naš fokus biti na aktivnostima druženja i saradnje „uživo” u onoj meri u kojoj epidemiološka situacija bude dozvoljavala.

Pročitajte i:  Amazon zabranjuje rad na daljinu

PCPress.rs Image

Ima li vaša kompanija planove za postepeni povratak zaposlenih u kancelarije i da li to povezujete s nekim scenariom ukupnog dnevnog broja obolelih ili sa imunizacijom većeg broja službenika? Da li ste se možda već delimično vratili u kancelarije i imate li neki vremenski okvir za sledeću fazu?

U decembru prošle godine, doneli smo stratešku odluku da ćemo i nakon poboljšanja epidemiološke situacije podržati koncept hibridnog radnog mesta. Verujemo da će zaposleni u narednom periodu u kancelariju dolaziti češće nego ranije, ali da će razlozi dolaska biti drugačiji. Motiv više neće biti „dolazak na radno mesto”, već će biti vezani za interakciju s drugima: razmena informacija o poslu i svetu, razmena znanja, učešće u radionicama, pomoć novim kolegama u integraciji i sl. Ova faza je već počela.

PCPress.rs Image

Mislite li da će u post-COVID vremenu broj poslovnih putovanja biti trajno smanjen, tj. da li se elektronskim sastancima mogu zameniti svi ili samo neki kontakti s kolegama i klijentima koji su geografski udaljeni od vas?

Poslovna putovanja imaju dvostruku ulogu: s jedne strane, zajednički rad s kolegama iz inostranstva, a s druge, zbližavanje i bolje upoznavanje. Prvi cilj se svakako može lako ostvariti kroz online sastanke, ali drugi ne. Verujemo da će se poslovna putovanja vratiti na prethodni nivo ili možda čak i intenzivirati zbog snažne želje da se opet vidimo „uživo” i pravimo svoje planove i strategije uz dobro druženje.

Pročitajte i:  Amazon zabranjuje rad na daljinu

PCPress.rs Image

Korisna adresa: helloworld.rs

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,