20th Century Fox koristi AI za analiziranje filmskih trejlera
Mašinsko učenje je, najjednostavnije objašnjeno, sposobnost da se nađu određeni šabloni u masama podatka, pa je upravo zbog toga stekao popularnost u okviru mnogih industrijskih oblasti. Tako definisani šabloni dobri su u predviđanu budućnosti, a takvoj praksi okrenuo se i 20th Century Fox, koji ove sisteme koristi za predviđanje toga koji će se filmovi dopasti publici.
Tako se mašinsko učenje koristi za analiziranje filmskih trejlera, a tako što se svaki snimak analizira frejm po frejm, te se dobijana analiza upoređuje sa podacima koji su u vezi sa filmovima koji su ranije postigli uspehe na bioskopskim blagajnama. Osnovna ideja koja stoj iza ove prakse je da će filmovi sa sličnim karakteristikama privući sličnu publiku, te na kraju zabeležiti isti uspeh. Ipak, postavlja se pitanje da li su ovakvi AI sistemi spremni da analiziraju suptilne razlike koje postoje između filmova koji pripadaju istom žanru, a zbog kojih privlače različitu publiku, a poput razlika koje film Logan ima u odnosu na druge superherojske filmove.
Da bi dali odgovor na ovo pitanje eksperti su kreirali eksperimentalni sistem za analiziranje filmova, koji je poneo ime Merlin, te ga primenili tokom analize trejlera za film Logan. Merlin je prvo skenirao trejler, označavajući objekte kao što su „brada“, „automobil“, te „šuma“. Na osnovu toga sastavljeni su sistemi koji pružaju podatke o tome koliko se dugo određeni objekti pojavljuju u trejleru, da bi se ti podaci uporedili sa podacima o ostalim filmovima iz istog žanra.
Kada je film Logan u pitanju problem je to što je trejler napravljen na način koji nije uobičajen za akcione filmove, a sa nizom scena koje Hugh Jackmana prikazuju izbliza, ranjenog i pretučenog, što je način koji je više karakterističan za drame. Tako je sistem imao problem u procenjivanju publike koju bi ovaj film mogao da privuče, a upravo zbog toga što se trejler za ovaj film razlikuje od onih koji su karakteristični za superherojske filmove, koji su brži i dinamičniji.
Kada su u pitanju filmovi čiji su trejleri odgovarali žanru, Merlin je uspeh na blagajnama predviđao prilično tačno, tako da na kreatorima ostaje da reše problem suptilnih razlika, te sistem obuče da razmišlja i analizira malo šire od standardnog.
Izvor: The Verge