Adobe ažurira svoje uslove korišćenja nakon reakcije korisnika
Nakon reakcije korisnika na najnovije uslove korišćenja (ToS-a), Adobe pravi izmene kako bi dodao više detalja u vezi sa AI i vlasništvom nad sadržajem.
Adobe može slobodno koristiti rad korisnika za obuku generativnih AI modela kompanije?
“Vaš sadržaj je vaš i nikada neće biti korišćen za obuku bilo kog generativnog AI alata,” naveli su šef proizvoda Scott Belsky i potpredsednik za pravne poslove i politiku Dana Rao.
Pretplatnici koji koriste proizvode poput Photoshop-a, Premiere Pro-a i Lightroom-a bili su ogorčeni zbog novog, nejasnog jezika. Oni su tumačili taj jezink na način da Adobe može slobodno koristiti njihov rad za obuku generativnih AI modela kompanije. Drugim rečima, kreatori su mislili da Adobe može koristiti AI da efektivno preuzme njihov rad i zatim ga preproda.
Drugi deo jezika je shvaćen kao da kompanija zapravo može preuzeti vlasništvo nad autorskim materijalom korisnika.
Nijedno od toga nije tačno, navodi Adobe. Kompanije napominje da su novi uslovi korišćenja uvedeni za program poboljšanja proizvoda. Zatim i za moderaciju sadržaja iz pravnih razloga, uglavnom oko CSAM-a. Međutim, mnogi korisnici to nisu videli tako. Belsky je priznao da je kompanija “mogla biti jasnija” sa ažuriranim ToS.
“U svetu gde su korisnici zabrinuti kako se koriste njihovi podaci i kako se generativni AI modeli obučavaju, odgovornost je kompanija koje hostuju korisničke podatke i sadržaje da javno iznesu svoje politike, ali i u svojim pravno obavezujućim uslovima korišćenja,” rekao je Belsky.
U tom smislu, kompanija je obećala da će preurediti ToS koristeći “jednostavniji jezik i primere kako bi korisnici lakše razumeli šta su klauzule ToS-a šta znače i zašto ih imamo,”.
Firefly sistem
Adobe nije pomogao mnogo izdavanjem ažuriranja 6. juna sa nekim manjim izmenama u istom nejasnom jeziku kao originalni ToS i bez znaka izvinjenja. To je samo dodatno rasplamsalo vatru, sa pretplatnicima na njihov Creative Cloud servis koji prete masovnim napuštanjem.
Pored toga, Adobe tvrdi da obučava svoj Firefly sistem samo na Adobe Stock slikama. Međutim, više umetnika je primetilo da se njihova imena koriste kao pojmovi za pretragu na Adobe-ovom sajtu za stock snimke. To rezultira AI-generisanom umetnošću koja povremeno oponaša stilove umetnika.
Njihov najnoviji post je pravo izvinjenje sa detaljnim objašnjenjem onoga što planiraju da promene. Pored oblasti vezanih za AI i autorska prava, kompanija je naglasila da korisnici mogu isključiti učešće u programima za poboljšanje proizvoda i da će “usko prilagoditi” licence za aktivnosti koje su potrebne.
Kopmanije je zatim dodala da skeniraju samo podatke na cloud-u i nikada ne gledaju lokalno uskladišteni sadržaj. Konačno, Adobe je naveo da će slušati povratne informacije korisnika u vezi sa novim promenama.
Izvor: Engadget