Adobe Firefly AI komercijalno dostupan
Samo sedam meseci i navodno 2 milijarde generisanih slika, nakon što je prvo uključio beta AI u svoj skup alata za uređivanje slika i video zapisa, Adobe je u sredu objavio da je njihov Firefly for Enterprise generativna veštačka inteligencija sada komercijalno dostupna u programima Photoshop, Illustrator i Adobe Express. Sa ovim izdanjem dolazi i nova besplatna Firefly veb aplikacija, dostupna kao deo Creative Cloud plaćenih paketa kompanije.
Adobe ozbijlno ušao u kreativnu AI trku
Novi plan pretplate se vrti oko „generativnih kredita“ (GC), koje Adobe definiše kao tokene koji omogućavaju klijentima da pretvore upit zasnovan na tekstu u slike i vektorske kreacije u Photoshopu, Illustratoru, Expressu i Firefly veb aplikaciji. To je izmišljena valuta koja olakšava transformaciju vašeg novca u brži pristup Firefly AI. Kada korisnici ispune mesečnu količinu GC-a, moći će da nastave da koriste Firefly, samo sporije.
Veb aplikacija će biti dostupna preko Creative Cloud-a, po cenama Express i Express Premium, kao i besplatno. Korisnici koji plaćaju takođe će dobiti pristup punoj plaćenoj verziji Express Premium-a. Adobe Express je nova „AI prva, sve-u-jednom aplikacija za kreativnost“ dizajnirana posebno da generiše komercijalno bezbedne slike i efekte. Pomoću njega korisnici mogu da generišu elemente dizajna, slike i video zapise, pdf-ove i animacije na više od 100 jezika, a zatim da izvezu taj sadržaj na društvene medije i platforme za objavljivanje. Za poslovne korisnike, Firefly i Express Premium će biti upakovani zajedno kao sve-u- jedan urednik.
Generativna AI nije baš dočekana sa najtoplijim dobrodošlicama, uglavnom zbog toga što je koristila čitavu internetsku umetnost za svoju obuku. Zatim je usledilo i čitavo pitanje „zamena stvarnih umetnika jeftinim AI podmetanjima nakon što su ukrali njihov rad u svrhe obuke“.
Da bi pomogao u otklanjanju ovih osnovanih strahova, Firefly podrazumevano ugrađuje akreditive sadržaja u sva generisana dela. Ovi akreditivi deluju kao digitalni otisak, prikazujući ime sredstva, datum kreiranja, alatku za kreiranje i evidenciju svih izmena koje su na njemu napravljene. Oni su najnovija mera koja proizilazi iz Adobe-ove inicijative za autentičnost sadržaja, industrijske grupe koja nastoji da uspostavi osnovne etičke i transparentne norme za razvoj veštačke inteligencije pre nego što federalci uđu i nametnu stvarne propise.
Izvor: Engadget