Amazon otpustio zaposlenog koji je prodao e-mail adrese kupaca
U septembru, Amazon je započeo istragu na osnovu izveštaja WSJ-a da neki od zaposlenih u kompaniji u SAD-u i Kini prodaju podatke kupaca prodavcima u zamenu za novac. Sada je, gigant elektronske trgovine obavestio pogođene klijente da je zaposleni u Amazonu delio njihove e-mail adrese sa prodavcem. Amazon je rekao WSJ-u da je već otpustio tog zaposlenog i izbacio prodavca koji je dobio e-mail adrese sa platforme. Što je još važnije, rečeno je da nisu otkrivene nikakve druge informacije o korisnicima osim e-mail adresa.
Amazon nije razjasnio da li je taj bivši službenik bio jedini krivac ili je on jedini uhvaćen od mnogih. Takođe nije precizirao da li je bivši službenik iz SAD-a ili Kine i nisu otkrili realan obim problema. Međutim, na osnovu WSJ-ovog prethodnog izveštaja, prodavci su platili Amazon-ovom osoblju čak 2.000 dolara za e-amail adrese korisnika. Imajući lične naloge kupaca, prodavci mogu direktno (a možda čak i više puta) da zatraže od njih da promene ili izbrišu negativne komentare, s obzirom na to da komentari pod oznakom „Verifikovana kupovina“ utiču na plasman proizvoda na stranicama sa rezultatima pretraživanja. U nekim slučajevima, oni su navodno podmitili zaposlene da povlače negativne kritike. S obzirom da više prodavaca može da navede iste artikle, plasman je presudan za prodaju.
Kompanija sada traži od klijenata da im jave ako dobiju neželjene mejlove od prodavaca, u kojim bi mogli da im ponude besplatnu ili robu sa popustom ako se vrate i promene svoje kritike ili daju višu ocenu za njihov proizvod. Podstičući kupce da to učine, ti prodavci takođe doprinose Amazon-ovom problemu lažnih kritika, sa kojim se već godinama bori.
Izvor: Engadget