App Store i Google Play zaradili 18 milijardi dolara u trećem kvartalu
Uvek je postojala razlika u profitu koji ostvaruju App Store i Google Play prodavnice. Apple-ova prodavnica je uvek bila profitabilnija, ali istraživanje Sensor Tower-a pokazuje da je najveća razlika ostvarena u trećem kvartalu ove godine. Sensor Tower prati ove dve prodavnice još od 2014. godine i nikad do sada razlika u profitu nije dostigla 94% u korist App Store-a.
Izveštaj koji je objavljen pokazuje da praktično dve trećine od 18,2 milijarde ukupnog Apple-ovog i Google-ovog prihoda generisanog u trećem kvartalu 2018. od prodavnica „otpada“ na App Store. Ova prodavnica generisala je 12 milijardi dolara profita u tom periodu, što je povećanje od 23% u odnosu na isti period prošle godine. U istom vremenskom period Google Play je zaradio 6,2 milijarde dolara, 21% više nego pre godinu dana.
Na obe platforme Netflix je pojedinačna aplikacija koja je donela najveći profit, oko 243,7 miliona dolara. Mobilne igre su ipak najveći generatori profita. Na obe platforme one su “zaslužne” za oko 76% ukupnog profita ostvarenog tokom trećeg kvartala ove godine.
Po broju preuzetih aplikacija vodi Google Play, prvenstveno zbog većeg broja uređaja koji rade pod Android platformom. U trećem kvartalu 2018, na obe prodavnice zajedno, bilo je ukupno 21,1 milijarda instalacija, što je povećanje od 24,4% u odnosu na treći kvartal 2017.
Izvor: Sensor Tower