BIZIT 11 - prvi dan

Autonomni mod Tesle kriv za smrtonosnu saobraćajnu nesreću u Vašingtonu

Smrtonosna nesreća u Vašingtonu koja je ranije ove godine odnela život motocikliste izazvana je Teslinim vozilom dok je bilo u režimu „Full Self-Driving“. Associated Press je izvestio da su istražitelji iz Državne patrole Vašingtona potvrdili da je Tesla Model S iz 2022. godine, koja je učestvovala u fatalnom sudaru u aprilu, bila u autonomnom režimu, prema podacima iz event-data rekordera vozila.

PCPress.rs Image

Model Tesla 2 iz 2022. godine učestvovao u sudaru

Nesreća se dogodila 19. aprila na istočnoj strani državnog puta 522, otprilike 15 milja severoistočno od Sijetla. Neidentifikovani vozač je rekao policiji da je njegov Tesla bio u režimu autonomne vožnje i da je u trenutku sudara gledao u svoj telefon. Vozilo je udarilo u zadnji deo motocikla prikliještivši Džefrija Nisena (28) ispod automobila. Hitna pomoć je proglasila Nisena mrtvim na mestu nesreće, prema izveštaju KIRO 7 News iz Sijetla.

Izvršni direktor Tesle, Ilon Mask, godinama obećava autonomna vozila. Maskova obećanja, zajedno sa zabrinutostima za bezbednost vozila, podstakla su senatore Eda Markija i Ričarda Blumentala da upute pismo Federalnoj trgovinskoj komisiji (FTC) u kojem pozivaju na pokretanje istrage protiv Teslinih „obmanjujućih reklamnih i marketinških“ praksi za Autopilot i Full Self-Driving režime. Prošle godine, NHTSA je opozvao preko 2 miliona Tesla vozila zbog zabrinutosti zbog nepažnje vozača tokom Autopilot režima.

Pročitajte i:  Tesla promašaj: Propast Cybertruck poduhvata

Mask je takođe obećao „milion robotaksija“ do kraja 2020. godine. Četiri godine kasnije, kompanija i dalje odlaže predstavljanje svog robotaksi projekta zbog promena u dizajnu.

Incident u Vašingtonu dogodio se samo nekoliko dana pre nego što je Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja na autoputevima (NHTSA) zaključila pregled koji je povezao 14 smrtnih slučajeva izazvanih u 13 nesreća sa Teslinim vozilima koja su radila u Autopilot režimu. Izveštaj NHTSA je zaključio da „Teslin slab sistem angažovanja vozača nije bio prikladan za permisivne operativne sposobnosti Autopilota“ i da režim Full Self-Driving „nije adekvatno osiguravao da vozači održavaju pažnju na vožnju.“

Wall Street Journal je sproveo sopstvenu istragu Teslinog Autopilot režima koristeći podatke dobijene iz automobila uključenih u nesreće i objavio svoja otkrića u ponedeljak. Video izveštaj je pokazao da je Tesla prijavila preko 1,000 nesreća NHTSA od 2016. godine. Podaci koje je WSJ dobio iz 222 od tih nesreća pokazali su da je 44 bilo u Autopilot režimu.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: