BIZIT seminar: Šta se događa ukoliko osnivač nema naslednike ili ukoliko naslednici nisu zainteresovani da preuzmu porodičnu kompaniju?
Odgovor na to pitanje najviše zavisi od toga da li je kompanija transferabilna (podobna za prodaju to jest da li ima zainteresovanih kupaca) ili ne.
Ključno pitanje za eventualnu prodaju kompanije je da li ta kompanija ima budućnost jer se prilikom prodaje kompanije ne prodaje njena eventualno svetla prošlost već pretpostavljena blistava budućnost.
Do prodaje kompanije, kao jednog vida biznis transfera, može doći čak i ukoliko postoje naslednici koji bi mogli da preuzmu porodičnu kompaniju. Kada je jedna lokalna porodična kompanija prodata, na pitanje upućeno osnivačima zašto su prodali kompaniju kada njihovo dete ima stručne kvalifikacije da nastavi porodični biznis (završio/la je adekvatan fakultet i radi u branši) roditelji (prodavci kompanije) su odgovorili da su stručni kapacitet i potencijali deteta (tada već odrasle osobe) prevazilazili domete porodičnog biznisa. S druge strane bila je upitna zainteresovanost naslednika da preuzme vođenje porodične kompanije, kao i da li su naslednikove menadžerske sposobnosti bile dovoljne da vodi porodični biznis. Kao rezultat takvog zaključka, dogovor roditelja i deteta (to jest osnivača i naslednika) je bio da je najoportunije da kompanija bude prodata (kad je već bila transferabilna tjo jest imala je vrednost i zainteresovanog kupca).
Upravo su ovo teme o kojima ćemo razgovarati na Drugom Bizit Seminaru o Biznis transferu u privatnim kompanijama 11. marta u Klubu poslanika u Beogradu. Seminar, koji organizujemo u saradnji sa Adižes institutom i Borisom Vukićem, neće biti snimljen, tako da je lično prisustvo jedini način da čujete predavanja i ostvarite kontakt sa predavačima. Prijavite se već danas i ostvarite značajne popuste na cenu kotizacije.