BIZIT 11 - prvi dan

CD-ovi i ploče su opet popularniji od digitalnih preuzimanja

Veliki porast digitalizacije muzike još 2012. godine bio je dovoljan da prestigne, gledajući po ukupnim prihodima, prodaju fizičkih nosača zvuka. CD-ovi i ploče počeli su da gube kupce, prvo na račun digitalnih preuzimanja muzike u MP3 i sličnim formatima, da bi unazad nekoliko godina primat preuzeo streaming i doslovno pregazio sve druge oblike prodaje muzike.

PCPress.rs Image

Američko udruženje diskografskih kuća, RIAA, u svom godišnjem izveštaju navodi kako je ukupni porast prihoda njihove muzičke industrije u 2017. godini bio 16,5 odsto, odnosno da je na muziku prošle godine potrošeno 8,7 milijardi dolara. Očekivano, na streaming od tog iznosa otpada gotovo dve trećine iznosa, odnosno 5,7 milijardi dolara ili 43 odsto više nego u godini pre. Zanimljivo, prošlu godinu je obeležila i prodaja fizičkih nosača zvuka, CD-ova i vinil ploča, koji nakon nekoliko godina, uprkos padu prodaje od četiri odsto, sada imaju veći deo u ukupnoj prodaji (17 odsto) od digitalnih preuzimanja muzičkih formata (15 odsto), koji su pali za 25 odsto.

Najveći generator rasta prihoda muzičke industrije u SAD-u u prošloj godini su digitalne pretplate na muzičke servise, kojih je sve više i dolaze u sve više opcija među kojima korisnici mogu da odaberu najbolju za sebe. Primećen je i značajan porast takozvanih „limited tier“ usluga, koje su osmišljenima za streaming muzike samo na jedan uređaj, poput pametnih zvučnika koji su u SAD-u vrlo popularni. Istraživanje tržišta pokazalo je da je prošle godine američkim slušaocima putem streaming usluga isporučeno preko 300 milijardi pesama, ne uključujući one slušane preko YouTube-a.

Pročitajte i:  Prodavnice budućnosti

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , , , , ,