BIZIT 11 - prvi dan

Čvrste baterije ulaze u probnu proizvodnju

Globalna potraga i iščekivanje aplikacija za solid-state baterije (SSB) ubrzali su proces komercijalizacije ove tehnologije. Najnovija otkrića TrendForcea otkrivaju da su veliki proizvođači širom sveta, kao što su Tojota, Nissan i Samsung SDI, već započeli probnu proizvodnju potpuno čvrstih baterija. Procenjuje se da bi obim proizvodnje mogao da ima nivo GWh do 2027. godine, jer se ove kompanije utrkuju da povećaju proizvodnju. 

PCPress.rs Image

 Solid-state baterije nude obećavajuća poboljšanja u bezbednosti i gustini energije, ali se i dalje suočavaju sa značajnim izazovima, uključujući visoke troškove proizvodnje, složene proizvodne procese i nedostatak zrelog lanca snabdevanja. Polu-čvrste baterije, koje se trenutno koriste u električnim vozilima, dostigle su instalaciju na nivou GWh, sa gustinom energije ćelija u rasponu od 300–360 Wh/kg.   

 Potpuno čvrste baterije (ASSB) prelaze sa prototipa uzoraka ćelija na proizvodnju u inženjerskim razmerama i takođe se očekuje da će naići na visoke troškove proizvodnje u ranoj fazi koji bi mogli da podignu početne cene proizvoda. TrendForce predviđa da će do 2030. godine, ako obim aplikacija sa potpuno čvrstim baterijama premaši 10 GWh, cene ćelija verovatno pasti.  

Pročitajte i:  Henkel za poboljšanje performansi baterije

Razvijaju se SSB-ovi na bazi različitih elektrolita u čvrstom stanju. SSB-ovi na bazi polimera su relativno zreli i nude prednosti u pogledu troškova; na primer, polimerni Li-metalni SSB bazirani na PEO su već komercijalizovani u delovima Evrope. Međutim, SSB-ovi na bazi polimera i dalje moraju da usvoje kompozitne elektrolitne materijale sa većom tolerancijom napona i većom jonskom provodljivošću kako bi proširili komercijalizaciju. 

 TrendForce napominje da oksidni elektroliti u čvrstom stanju nude dobru stabilnost i umerene troškove, ali da su teški za obradu. Dodatno, kontakt „čvrsto-čvrsto“ između elektrolita i aktivnih materijala katode/anode dovodi do većeg unutrašnjeg otpora. 

 SSB-ovi na bazi sulfida pokazuju posebno jak potencijal zbog svoje jonske provodljivosti, koja je najbliža, a može čak i da prevaziđe, tečnih elektrolita. Ovaj potencijal performansi privukao je pažnju brojnih kompanija, uključujući Toyotu, Samsung SDI, LGES, SK On, CATL i BYD. Međutim, sulfidni elektrolitni materijali ostaju skupi, nestabilni su u vazduhu i veoma su osetljivi na vlagu, što zahteva strogu kontrolu životne sredine i dodaje složenost proizvodnom procesu. 

TrendForce veruje da je razvoj SSB tehnologije oprezan, ali optimističan. Iako ključni indikatori performansi kao što su stope punjenja-pražnjenja i životni vek ciklusa još nisu dostigli standarde komercijalizacije — a trenutni troškovi ostaju nekonkurentni sa tečnim litijum-jonskim baterijama — troškovi SSB-a će se značajno poboljšati kako se proizvodnja povećava, zahvaljujući snažnim vladinim politikama i kapitalnim investicijama.

Pročitajte i:  Stellantis vozila sa solid-state baterijama 

Izvor: autotech.news 

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *