Cyber prevaranti i zamke s lažnim poklonima
Procenjuje se da online prevaranti na lažnim poklonima zarade oko 80 miliona dolara mesečno, a tako što imitiraju poznate brendove i od korisnika traže da učestvuju u akcijama s mnogo darova.
Bezbednosni eksperti su upozorili na novi trend, a procenjuje se da je pogođeno oko 10 miliona ljudi iz 91 zemlje. Praznična sezona je savršena za prevare s lažnim poklonima, budući da i prave kompanije imaju slične akcije. Trenutno je aktivno oko 60 mreža koje sprovode ovakve prevare, a u svojim kampanjama imitiraju najpoznatije brendove i žrtve mame malicioznim linkovima.
Najviše žrtava je iz Indije, Indonezije i sa Tajlanda, ali su pogođeni i korisnici iz drugih delova sveta. Napadači vrebaju iz ciljanih reklama, postova na društvenim mrežama, na forumima, ali i iz SMS poruka, mejlova i pop-up reklama. Cilj je da se žrtve pošalju na web sajtove koji su klonovi portala originalnih brendova.
Čim žrtva klikne na link, napadači dobijaju osnovne informacije, što je značajno jer bi lažna stranice trebalo da odgovori na potrebe mete, da odgovara demografskoj grupi kojoj pripada i da joj ponudi baš ono što joj je potrebno.
Korisnicima se preporučuje da proveravaju mejl adrese s kojih im stižu ovakve akcije, te domene koji bi trebalo da se poklope s domenom zvaničnog sajta brenda koji se imitira i da nikako ne unose lične podatke, posebno one koji se tiču kreditnih kartica i bankovnih računa.
Izvor: Bleeping Computer