Da li ste čuli za Excel funkciju LOOKUP?
Mnogi Excel korisnici, koji svakodnevno koriste funkciju VLOOKUP, kao njen glavni nedostatak navode to što ih ona obavezuje da pronalaze rezultat u kolonama desno od one u kojoj se vrši pretraga. Ovde delimično može da pomogne funkcija LOOKUP, hajde da vidimo kako se ona koristi!
Funkcija LOOKUP poseduje dva oblika:
LOOKUP (<kriterijum pretrage>;<opseg vrednosti pretrage>;<opseg rezultata>)
LOOKUP (<kriterijum pretrage>;<opseg rezultata>)
U prvom slučaju, zadajemo kriterijum pretrage, opseg (kolonu) u kojoj se vrši pretraga, a na kraju opseg (kolonu) odakle se vraća rezultat. Druga varijanta ove funkcije koristi se kada imamo opseg širine dve kolone. U tom slučaju dovoljno je samo navesti opseg, a Excel će znati da treba da pretraži prvu kolonu i vrati rezultat iz druge.
Hajde da vidimo kako se ovo koristi na jednom jednostavnom primeru. Na osnovu zadatog imena i prezimena želimo da pronađemo platu zaposlenog radnika u tabeli koja se sastoji iz dve kolone u kojima su respektivno navedeni ime i prezime, pa plata. Napisaćemo formulu:
=LOOKUP(“Ana Jović”;A2:A6;B2:B6)
Znači, ime i prezime „Ana Jović“ tražimo u opsegu koji pripada A koloni, a vraćamo rezultat iz opsega koji pripada „B“ koloni.
Ovo je bio specifičan slučaj gde imamo tabelu koja se sastoji iz dve kolone, te smo formulu mogli da napišemo i na sledeći način:
=LOOKUP(“Ana Jović”;A2:B6)
i dobićemo istovetan rezultat.
Pre nego što počnete da koristite funkciju LOOKUP potrebno je da znate još nešto. Preduslov da bi ona radila je da su vrednosti u koloni koja se pretražuje sortirane u rastućem redosledu.