BIZIT 11 - prvi dan

Da li ste čuli za Excel funkciju LOOKUP?

Mnogi Excel korisnici, koji svakodnevno koriste funkciju VLOOKUP, kao njen glavni nedostatak navode to što ih ona obavezuje da pronalaze rezultat u kolonama desno od one u kojoj se vrši pretraga. Ovde delimično može da pomogne funkcija LOOKUP, hajde da vidimo kako se ona koristi!

Funkcija LOOKUP poseduje dva oblika:

LOOKUP (<kriterijum pretrage>;<opseg vrednosti pretrage>;<opseg rezultata>)

LOOKUP (<kriterijum pretrage>;<opseg rezultata>)

U prvom slučaju, zadajemo kriterijum pretrage, opseg (kolonu) u kojoj se vrši pretraga, a na kraju opseg (kolonu) odakle se vraća rezultat. Druga varijanta ove funkcije koristi se kada imamo opseg širine dve kolone. U tom slučaju dovoljno je samo navesti opseg, a Excel će znati da treba da pretraži prvu kolonu i vrati rezultat iz druge.

Hajde da vidimo kako se ovo koristi na jednom jednostavnom primeru. Na osnovu zadatog imena i prezimena želimo da pronađemo platu zaposlenog radnika u tabeli koja se sastoji iz dve kolone u kojima su respektivno navedeni ime i prezime, pa plata. Napisaćemo formulu:

=LOOKUP(“Ana Jović”;A2:A6;B2:B6)

Pročitajte i:  Power Query: spajanje i nadovezivanje tabela

Znači, ime i prezime „Ana Jović“ tražimo u opsegu koji pripada A koloni, a vraćamo rezultat iz opsega koji pripada „B“ koloni.

PCPress.rs Image

Ovo je bio specifičan slučaj gde imamo tabelu koja se sastoji iz dve kolone, te smo formulu mogli da napišemo i na sledeći način:

=LOOKUP(“Ana Jović”;A2:B6)

i dobićemo istovetan rezultat.

PCPress.rs Image

Pre nego što počnete da koristite funkciju LOOKUP potrebno je da znate još nešto. Preduslov da bi ona radila je da su vrednosti u koloni koja se pretražuje sortirane u rastućem redosledu.

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , , , , , , , ,