BIZIT 11 - prvi dan

Data science – posao budućnosti

Data science je tražena karijera za one koji vole analizu podataka, primenjenu statistiku kao i programiranje. Prema istraživanju Glassdoor-a, prosečna godišnja plata data scientist-a je 120.000 dolara i to je treće najtraženije zanimanje! Očekuje se da će zanimanje data scientist porasti za čak 22 odsto između 2020. i 2030. godine! Šta podrazumeva ovaj posao budućnosti?

PCPress.rs Image

Data science je interdisciplinarna oblast koja koristi algoritme, procedure i procese za ispitivanje velikih količina podataka u cilju otkrivanja skrivenih obrazaca, generisanja uvida (insights) i direktnog donošenja odluka. Da bi kreirali modele predviđanja, data scientist-i koriste napredne algoritme mašinskog učenja da sortiraju, organizuju i uče iz strukturiranih i nestrukturiranih podataka. Kao oblast koja se brzo razvija, s primenom u brojnim industrijama, data science nudi razne mogućnosti za posao – od analize podataka do programiranja.

Data science (DS) se  dosta preklapa s veštačkom inteligencijom (AI), samim tim što koristi metode mašinskog učenja (ML) i klasično programiranje kako bi se doneli zaključci i predikcije iz postojećih podataka. Međutim, pored ovih oblasti, data science podrazumeva dobro poznavanje biznisa, tj. oblasti iz koje se radi analiza ili pravi model, kao i procese prikupljanja podataka, vizuelizacije, komunikacije.

Pročitajte i:  Kafa i razgovor o poslu: kako nam je softver promenio razgovor

„You may also like…”

Od reklama na brojnim Web sajtovima do digitalnih postera na aerodromima, data science modeli su neophodni u modernom oglašavanju.

Jedan od najčešćih načina na koji se data science koristi u marketingu je kada Google pojam i algoritmi kreiraju relevantne rezultate pretrage, uključujući ciljane oglase u vezi s vašim upitom. Ova primena je razlog zašto možete videti onlajn, npr. reklamu za programe obuke o data science, dok neko drugi u istom regionu može videti reklamu za odeću.

Preduzeća mogu da ih prilagode na osnovu prethodnog ponašanja korisnika. Zbog toga digitalni oglasi imaju daleko veći CTR (click-through rate) od tradicionalnog oglašavanja. Mnoge marketinške firme su iskoristile data science da promovišu svoje ponude zasnovane na interesima korisnika i relevantnosti podataka kako bi poboljšale angažovanje kupaca. Kompanije kao što su Amazon, Twitter, Google Play, Netflix i druge takođe usvajaju ovu strategiju.

PCPress.rs Image
Sistem preporuka koji koristi podatke o prethodnim kupovinama na Amazon.com

E-commerce ne može bez data science-a

Data science je snažno uticala na e-commerce, pomažući kompanijama da identifikuju svoje ciljno tržište, predvide tražnju za robom i uslugama i optimizuju formiranje cena. Obrada prirodnog jezika (natural language processing, NLP) i mehanizam za preporuke pokazali su se izuzetno korisnim kompanijama koje prodaju onlajn, jer koriste ove metode da analiziraju ponašanje kupaca i steknu uvid u potencijalne strategije rasta. Štaviše, NLP se koristi za analizu tekstova i onlajn anketa, što pomaže preduzećima da pruže kvalitetne usluge svojim klijentima.

Pročitajte i:  Pozicija za koju ste upravo aplicirali mogla bi biti "fantomski posao" koji nikada neće biti popunjen 
PCPress.rs Image
Predviđanje dužine rute na osnovu istorijskih podataka na GoogleMaps.com

Data science drastično menja biznis model

Data science je u centru nekih od najuticajnijih inovacija u transportu u poslednje dve decenije. Dok su autopilot vozila verovatno najupečatljiviji razvoj u svetu transporta, data science je takođe temelj za proizvodnju statistike o upotrebi goriva, analizu ponašanja vozača i praćenje performansi vozila. Kombinovanjem mašinskog učenja sa automatizacijom, proizvođači automobila mogu da kreiraju pametnija, bezbednija vozila s boljim logističkim rutama.

Istaknute taksi kompanije, kao što je Uber, koriste data science da optimizuju troškove i rute kombinovanjem različitih elemenata, kao što su ponašanje kupaca, lokacija, ekonomski podaci i logistički provajderi.

Takođe, avio-kompanije koriste data science za predviđanje kašnjenja letova, odluku koje će avione kupiti, planiranje ruta, upravljanje kašnjenjima letova i kreiranje programa lojalnosti.

Data science Bootcamp u Beogradu

U Beogradu je počeo da radi prvi Data science Bootcamp na srpskom. Za 400 sati intenzivnog rada postajete obučeni za rad u data science oblasti.

mcb.rs/data-science/data-science-bootcamp

Autor: Milica Šćepanović

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,