“Doktor Google”: Problem lečenja preko interneta
Google planira da iskoristi preko milijardu zdravstvenih pitanja koja korisnici pretražuju svakog dana kako bi obezbedio bolje informacije. Ova odluka došla je nakon brojnih optužbi da je pretraživački gigant odigrao jednu od najvažnijih uloga u širenju dezinformacija, posebno kada su u pitanju medicinske teme, te teme koje se tiču vakcinacije dece.
Šef odseka Google Health – David Feinberg – objavio je da je 7% svakodnevnih Google pretraga u vezi sa temama koje se tiču zdravlja, što je oko 70 hiljada upita na svaki minut. Korisnici postavljaju pitanja koja su u vezi sa određenim stanjima, lekovima, simptomima, te zdravstvenim osiguranjem, što znači da je Google pretraga jedan od najvećih, ako ne i najveći, kanal za dobijanje informacija ovog tipa. Upravo se zbog toga Google fokusira na rešavanje problema lažnih vesti, te timovi doktora i medicinskih sestara već analiziraju rezultate pretraga u okviru nekih oblasti, a naročito onih koji se tiču dezinformacija u vezi sa vakcinama.
Neki od servisa kompanije, kao što su YouTube i Maps, imaju preko milijardu korisnika na dnevnom nivou, što je ogroman kapacitet za širenje informacija, kako tačnih, tako i netačnih. Eksperti već neko vreme upozoravaju na „Doktor Google“ problem, te ističu da je sve više roditelja koji guglaju simptome bolesti svoje dece, da bi nakon toga vršili pritisak na lekare, budući da više veruju onome što su pročitali na internetu, a u duhu – „ako nešto piše na internetu sigurno je tačno.“
Google je već učinio neke impresivne korake kada je medicinska oblast u pitanju, budući da je implementirao veštačku inteligenciju u tradicionalne metode postavljanja dijagnoza. Tako je DeepMind, deo kompanije Alphabet koja je u vezi sa Google-om, lansirao Streams aplikaciju pri Londonskoj kraljevskoj bolnici u januaru 2017, koja može da dijagnostikuje promene u radu bubrega, u proseku četiri sata brže od ljudskih doktora. U kompaniji ističu da nameravaju da nastave da deluju u tom smeru, kako korisnici ne bi izgubili poverenje u Google zbog prevelikog broja pogrešnih informacija.
Izvor: The Telegraph