E-uprava sada nudi 156 usluga – prijave inspekciji i komunalnoj policiji online
Katalog elektronskih usluga Grada Beograda, nastao kao rezultat višemesečne saradnje Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Grada Beograda i Direkcije za elektronsku upravu, predstavljen je danas u Pisarnici Grada Beograda. Osmišljen kako bi građanima i privrednim subjektima omogućio da poslove prema Gradu obave online – bez fizičkog odlaska na šalter, bez čekanja u redovima i uz brojne novčane uštede, katalog je dostupan na Nacionalnom portalu eUprava.
Katalog trenutno broji 156 usluga, od čega je 100 namenjeno fizičkim, a 56 pravnim licima. Procenjuje se da će prelazak sa klasičnog na elektronsko poslovanje umanjiti izdatke Grada za nekoliko desetina miliona dinara. Najznačajnija ušteda svakako će biti u papiru, jer se samo za štampanjem izvoda iz Matične knjige rođenih iz gradske kase izdvoji oko 35 miliona dinara na godišnjem nivou.
Dr Kori Udovički, potpredsednica Vlade RS i ministarka državne uprave i lokalne samouprave otvorila je konferenciju tako što se najpre obratila građanima koji su čekali u redu Gradske pisarnice. Ona ih je pozvala da poslove prema Gradu od sada obavljaju online – sa svog računara i iz svog doma ili kancelarije.
„Gradonačelnik i ja smo došli da vas obavestimo da će ovakve slike iza nas, čekanja u redu građana, trošenja vremena i novca, biti sve manje od danas. Zajednički smo postavili preko 150 najčešće korišćenih usluga namenjenim građanima i privredi na nacionalni portal eUprave. To znači da Beograđani od sada mogu da, od svoje kuće, preko svog računara, besplatno, ostvare svoje pravo. Zajednički grabimo ka modernoj upravi, orijentisanoj ka građaninu i privredi. Sada će građani moći da prijave inspekciji ili komunalnoj policiji određene nepravilnosti, da prijave probleme u stambenoj zgradi, da ostvare uvid u određene dokumentacije i slično sa svog računara. Posebnu pažnju smo obratili na trudnice i porodilje, koje sada mogu da potražuju naknade za odsustvovanje sa posla, dečije dodatke i jednokratne isplate za rođenje deteta u udobnosti svoga doma.”, istakla je potpredsednica Vlade i ministarka državne uprave i lokalne samouprave dr Kori Udovički.
Gradonačelnik Siniša Mali, istakao je da je metropoli poput Beograda i svim njenim građanima potrebna moderna eUprava koja će skratiti redove i povećati transparentnost i efikasnost. On je iskoristio priliku da pozove druge državne i lokalne samouprave da iskoriste postojeći katalog usluga Beograda i oglase svoje usluge na Nacionalnom portalu eUprava.
Nacionalni Portal eUprava osnovan je u junu 2010. godine, kao najjednostavniji način da se smanje redovi, izbegne korupcija, a povećaju transparentnost i efikasnost u radu. Danas broji više od 300.000 aktivnih korisnika i oko 550 različitih usluga dostupnih građanima i privrednim subjektima.
Spisak dostupnih usluga za građane Beograda potražite OVDE.
Stampanje jednog obrasca, a zatim odlazak u jos cetiri ustanove po jos cetiri papira, i na kraju opet predaja na nekom salteru NIJE eUprava.