Ecommerce kao velika šansa za razvoj ekonomije i društva Srbije
“Cilj novih zakonskih rešenja koje je pripremilo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, kao i programskih i promotivih aktivnosti na planu razvoja elektronske trgovine u Republici Srbiji, jeste da ostvarimo maksimalne benefite za našu ekonomiju ali i za naše društvo u celini”, izjavila je juče, 13. juna, Tatjana Matić, državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, na konferenciji posvećenoj predstavljanju potencijala za rast elektronskog trgovanja u Srbiji. Dodala je da veruje da će to doprineti da elektronska trgovina i u Srbiji dobije mesto koje ima u svetu i da će omogućiti ogromnu uštedu vremena, novca i olakšavanje života svima.
“Izmene Zakona o elektronskoj trgovini i nacrt novog Zakona o trgovini su ključna za dalje podsticanje razvoja elektronske trgovine u Srbiji“, rekla je Matić i dodala da se rešavaju problematična pitanja prekogranične prodaje, platformi, veb shop-a i dropshipping-a.
Matić je naglasila da je akcionim planom predviđena izrada vodiča za elektronsku trgovinu, budući da su istraživanja pokazala da kupci nemaju poverenja u elektronsku trgovinu. Prema podacima koje je iznela, 43% građana plaši se da će dobiti pogrešan proizvod ako kupuje online, trećina je nepoverljiva prema kvalitetu proizvoda koji će dobiti, a 38% je reklo da je nedovoljno informisano. Pozitivno je što 85% građana, koji kostite elektronsku trgovinu, navodi da nisu imali loše iskustvo prilikom kupovine.
“Zbog toga je posebno značajna podrška USAID-a, kao i uključivanje i udruživanje privrednika koji su prepoznali u ovoj oblasti ne samo šansu za unapređenje sopstvenog poslovanja, već i šansu za ukupan privredni rast Srbije,” dodala je Matić na konferenciji koju je organizovao USAID-ov Projekat saradnje za ekonomski razvoj zajedno sa eCommerce Asocijacijom Srbije i Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija.
“Elektronska trgovina predstavlja nov kanal kroz koji mali biznisi u Srbiji mogu da povećaju svoju prodaju i promet unutar granica Srbije ali i van njih i tako se povežu sa regionalnim i međunarodnim tržištima,” rekao je Gregori Olson, zamenik direktora USAID-ove kancelarije za demokratski i ekonomski razvoj u Srbiji. “Ministarstvo trgovine i USAID zajedno su sproveli studiju koja identifikuje regulatorne ali i psihološke prepreke za elektronsku trgovinu. Uklanjanje ovih prepreka biće veoma korisno i za male i za velike kompanije i pomoći će unapređivanju kretanja robe, usluga i novca kako unutar tako i van granica Srbije,” dodao je Olson.
Partnerstvo USAID-a i Ministarstva trgovine obuhvata i podršku novoosnovanoj E-Commerce Asocijaciji Srbije, čiji ciljevi su promocija šire upotrebe elektronske trgovine od strane kompanija i potrošača u Srbiji. USAID-ov Projekat saradnje za ekonomski razvoj podržava ovu inicijativu kao deo svojih širih nastojanja usmerenih ka poboljšanju poslovnog okruženja za mikro, mala i srednja preduzeća u Srbiji. Nalazi studije o elektronskoj trgovini u Srbiji biće dostupni u narednim danima na sajtu www.saradnja.rs.