BIZIT 11 - prvi dan

Etihad u ozbiljnim finansijskim problemima

Aviokompanija Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata imala je u 2017. godini gubitak od 1,52 milijarde dolara, uprkos blagom povećanju prihoda u odnosu na predhodnu godinu. To je druga uzastopna godina u kojoj Etihad posluje u minusu.

PCPress.rs Image

Kompanija je prošle godine smanjila flotu sa 119 na 115 aviona, a prevezla je oko 18,6 miliona putnika, otprilike isto kao 2016. Prihod Etihada je u prošloj godini porastao na 6,1 milijardu dolara sa 5,9 milijardi, koliko je iznosio 2016. godine. Kompanija je saopštila da se suočila s velikim povećanjem cene goriva i troškovima povezanim s upravljanjem kompanijama Alitalija i Air Berlin.

Etihad je sa 49% udela suvlasnik Air Serbia, a Vlada Srbije poseduje 51 odsto kapitala te kompanije. Kao što je pcpress.rs pisao očekuje se da će Etihad Airways objaviti da neće obnoviti menadžerski ugovor sa Air Serbia, koji ističe krajem ove godine. To znači da će svi najviši rukovodioci srpsko-arapske aviokompanije biti povučeni, a da će upravljanje Air Serbia-om biće vraćeno u nadležnost Vladi Srbije. 

Podsetimo da je kompaniju krajem prošle godine napustio generalni direktor Dane Kondić, koji je Air Serbia-om upravljao od njenog osnivanja, a da je prethodno iz Etihada praktično oteran dugogodišnji direktor James Hogan, kreator neuspešne strategije ulaska u posrnule evropske avio-kompanije. Air Serbia je već duže vreme na oštroj silaznoj putanji, uz velike gubitke koje pokrivaju državne subvencije, snižavanje kvaliteta usluga (bez hrane i pića u osnovnim tarifama) i tiho otkazivanje narudžbine 10 novih aviona Airbus A320NEO, koji su pre par godina gromoglasno najavljivani.

Sve ovo govori da je Etihad u ozbiljnim problemima poslednje dve godine. Ishod se tek očekuje u narednim mesecima.

Izvor: N1

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , ,