EU istražuje primenu tehničkih pravila booking.com
Evropska komisija je odredila stroge obaveze za booking.com.
Booking.com je određen kao „čuvar vrata“ što podrazumeva podvrgavanje strogim obavezama prema EU. EU je istakla da proverava način rada bookinga i čini se da će novu istragu ponovo preusmeriti na utvrđivanje statusa društvene mreže X.
Online oglašavanje na TikToku i X nisu kvalifikovane kao „čuvari vrata“ prema Zakonu o digitalnim tržištima EU. Booking.com potpada pod DMA za razliku od X i TikToka. Evropska Unija je otvorila istragu kako bi procenila na koji način X ugrožava booking.com.
Apsurdnost DMA se sastoji od sledećeg: regulatorno telo imenuje nekoga za „čuvara vrata“. Sada je to booking.com. Od momenta imenovanja, kompanija ima šest meseci da podnese detaljan izveštaj o usklađenosti sa zakonskim pravilima. Ukoliko neka pravila DMA nisu primenjena, obaveza Komisije je da utvrdi način na koji je to moguće sprovesti.
Ukoliko „čuvar vrata“ ne poštuje DMA, Komisija može da mu izrekne novčanu kaznu od 10% ukupnog svetskog prometa, a u slučaju ponovog kršenja i do 20%. Osim toga, može da se koristi ograničenjem preuzimanja.
Tokom prošle godine za „čuvara vrata“ imenovani su Alphabet, Amazon, Apple, Meta i Microsoft.
Ovaj zakon kao i ponašanje Evropske komisije samo pokazuje njihovu infantilnost i alavost. Jedina uloga ovog zakona je skupljanje harača dok suštinskih promena niti ima niti će biti. Državne regulative nisu u stanju da obuzdaju ili ogranične uticaj privatnog kapitala. Ovaj zakon liči na igranje dece iz vrtića kojima je data trenutna moć. Ono što EU kao političkoj zajednici promiče je nova era koja dolazi i koja će je sama obrisati. Upravo na primeru odnosa prema AI eri i tehnološkim gigantima u najvećoj meri se vidi besmislenost postojanja organizacije kao što je EU i njena nemoć da suštinski utiče na bilo šta.
Izvor: usnews.com