Facebook ima 2 milijarde korisnika
Društvena mreža i dalje raste iako je Meta otpustila značajan broj ljudi.
Veštačka inteligencija je prioritet u narednim godinama
Skoro 20 godina kasnije, Facebook i dalje raste. Društvena mreža sada ima 2 milijarde aktivnih korisnika dnevno, navela je Meta tokom izveštaja o zaradi u četvrtom kvartalu. Facebook je u poslednjem tromesečju prošle godine privukao još 16 miliona novih korisnika. Tako da sada kompanija ima ukupno dve milijarde dnevno aktivnih korisnika.
Facebook nije prva platforma u vlasništvu Mete koja je dostigla 2 milijarde dnevno aktivnih korisnika. WhatsApp je nedavno prešao 2 milijarde dnevno aktivnih korisnika. Međutim, to pokazuje da je najveći izvor prihoda kompanije i dalje od reklama i da i dalje raste. Prihod kompanije raste iako je Meta napravila značajna otpuštanja poslednjih meseci.
Izvršni direktor Mark Zakerberg aludirao je na nedavno restrukturiranje kompanije, koje je rezultiralo eliminacijom više od 11.000 radnika. On je rekao u saopštenju da je „tema menadžmenta za 2023.godinu – „Godina efikasnosti“.
Iako se prihod kompanije Meta smanjio tokom prošle godine, prihod kompanije u poslednjem kvartalu 2022.godine od 32,2 milijarde dolara je i dalje bio nešto bolji od očekivanog, iako je bio manji za 4 odsto u odnosu na 2021. godinu.
Tokom razgovora sa analitičarima, Zakerberg je sugerisao da će Meta nastaviti i dalje sa rekonstrukcijom jer pridaje prednost efikasnosti. „Bićemo proaktivniji u smanjenju projekata koji nefunkcionišu ili možda više nisu toliko ključni,“ rekao je Zakerberg. Takođe, izvršni direktor je rekao da će AI biti prioritet za Metu u narednim godinama.
„Generisanje AI tehnologije izuzetno uzbudljiva nova oblast sa toliko različitih aplikacija“, rekao je Zakerberg. „Jedan od mojih ciljeva za Metu je da se nadovežem na naše istraživanje kako bismo postali lider u generativnoj veštačkoj inteligenciji.
Takođe, Meta nastavlja da gubi ogromne količine novca na svojim metaverznim investicijama. Reality Labs, odeljenje koje nadgleda svoje VR, AR i metaverse projekte, izgubilo je 4,3 milijarde dolara u četvrtom kvartalu 2022.godine i skoro 14 milijardi dolara za celu godinu. Kompanija je još jednom potvrdila da očekuje da će izgubiti još više novca na Reality Labs u narednim godinama. „I dalje očekujemo da će se gubici Reality Labs-a povećati tokom 2023. godine“, rekla je finansijski direktor Suzan Li. „Nastavićemo da smisleno ulažemo u ovu oblast s obzirom na značajne dugoročne mogućnosti koje vidimo.
Dok su gubici jedinice Reality Labs-a doprineli usporavanju prihoda Mete tokom prošle godine, Zakerberg je takođe rekao da veruje da je kompanija usred „prilično brze promene faze“, u poređenju sa godinama unazad.
„Ne možemo samo tretirati sve kao da je hiper rast“, rekao je Zakerberg. „Postojaće neke oblasti koje će veoma brzo rasti, kao i neke druge koje će biti potencijalne buduće investicije koje želimo da realizujemo.
Izvor: Engadget