Facebook radi na naočarima za proširenu stvarnost
U kompaniji Facebook rade na pametnim naočarima za proširenu stvarnost koje bi mogle da implementiraju virtuelne objekte u stvarni svet.
Proširena stvarnost, za razliku od virtuelne koja kreira potpuno drugačiju predstavu sveta od postojeće, dodaje virtuelne elemente u stvarni svet. Snapchat aplikacija je primer proširene stvarnosti, budući da koristi filtere – Lenses – koji dodaju različite elemente korisničkim fotografijama.
Naočare iz Facebook-a će, kako najavljuju, imati displej koji će biti unapređen dvodimenzionalnim skenerima, a za razliku od Oculus modela za virtuelnu stvarnost, nove naočare će korisnicima omogućavati da manipulišu virtuelnim elementima koji će se stapati sa postojećom stvarnošću.
Tehnologiju je razvio Oculus, koji je u vlasništvu Facebook-a, a predstavljaće konkurenciju Microsoft-ovom Hololens-u, te Spectacles-u iz Snapchat-a.
Iz kompanije kažu da će naočare funkcionisati tako što će projektovati svetlost u oči korisnika pomoću posebnog “waveguide” displeja koji će dodavati slike i video sadržaje u ono što korisnik vidi. Moći će da se koriste zajedno sa slušalicama i konzolama radi intenzivnijeg iskustva.
U Facebook-u su rešeni da uspostave monopol u sferi virtuelne realnosti, te su nedavno predstavili i Spaces – novu virtuelnu društvenu mrežu u sklopu Oculus naočara za virtuelnu realnost. Preko Spaces aplikacije korisnici mogu da postavljaju fotografije i video sadržaje i na svoje Facebook profile, a opisuju je kao VR društvenu mrežu u okviru koje će korisnici moći da provode vreme sa prijateljima u virtuelnom okruženju, a osećaće se kao da su u istoj prostoriji.
Drugi tehnološki giganti, poput Apple-a i Google-a, takođe rade na sistemima proširene stvarnosti. Google Glass pametne naočari iz 2013. godine tako predstavljaju rani pokušaj da se proširena stvarnost uvede u tehnološki mejnstrim, a u Apple-u danas rade na tehnologiji proširene stvarnosti za iPhone i iPad preko ARKit platforme.
Izvor: telegraph.co.uk