Facebook ukida reklame ruskih oglašivača
Facebook ima striktna pravila kada je reklamiranje postova u pitanju, pa nije retko da se neka reklama odbije ukoliko ne ispunjava uslove. Platforma je nedavno ukinula sve reklame iz Rusije, što je posledica invazije na Ukrajinu.
Društvene mreže, i online prostor uopšte, se koriste za komunikaciju, ali i za deljenje stavova i informacija. Reklame i promovisani postovi tu igraju važnu ulogu, budući da stižu do većeg broja korisnika. Facebook je ovu mogućnost sada ukinuo za područje Rusije, pa korisnicima u ovoj zemlji ne dozvoljava da promovišu postove ni u svetu, ni na području zemlje. Planirao je da se na taj način spreči širenje dezinformacija koje su u vezi s napadom, a već se neko vreme pojavljuju u obliku reklamiranih postova.
Potez nije sasvim jasan, budući da je Rusija i sama odlučila da zabrani Facebook u celoj zemlji, pa se odluka kompanije Meta izgleda više odnosi na ostatak sveta, budući da su građani Rusije već odsečeni s društvene mreže (što znači da ne mogu ni da postuju, ni da reklamiraju, ni da vide reklame, ni da se bune protiv rata). Odluka kompanije Meta je usledila nakon sličnih poteza koje su napravili Google, Twitter i Snapchat.
Izvor: The Verge