BIZIT 11 - prvi dan

GM-ova Ultium baterija biva ukinuta 

GM će ukinuti brend Ultium baterija jer želi da proširi tipove ćelija i hemije koje koristi u svojim električnim vozilima. 

PCPress.rs Image

Tokom današnjeg događaja za investitore, potpredsednik GM-a za baterije i bivši izvršni direktor Tesle, najavio je planove za usvajanje tehnologije litijum-gvožđe-fosfatnih (LFP) baterija kako bi se smanjila cena svojih električnih vozila za „do 6.000 dolara“. GM koristi uobičajenije nikl kobalt mangan (NCM) baterije u svojoj Ultium platformi. 

Neki proizvođači automobila već koriste ćelije zasnovane na LFP-u, uključujući Teslu i Ford. U LFP-u je manje složenosti, njihova proizvodnja košta manje i ne zavise od prekomernog kobalta koji se koristi u NCM baterijama. Kobalt ima lošu reputaciju kao „krvavi dijamant baterija“, a mnogi proizvođači automobila pokušavaju da ga izbegnu na duži rok. 

GM je lansirao svoje Ultium baterije 2020. godine kao platformu koja će na kraju podržati niz električnih vozila proizvođača automobila, uključujući Chevy Equinox i Blazer EVs, Cadillac Lyriq, Hummer EV i partnerska vozila kao što je Hondin Prologue SUV. Ali „Ultium“ nikada nije postao poznato ime, a sada se GM udaljava od brenda, kao i pristupa „jedna veličina za sve“ svom sistemu baterija

Pročitajte i:  Poboljšanje performansi potpuno čvrstih baterija 

Kelti kaže da će GM otvoriti centar za razvoj baterijskih ćelija 2027. godine u svom tehničkom centru u Warren u Mičigenu, kako bi se bolje takmičio sa kineskim proizvođačima baterija, koji dominiraju globalnim lancem snabdevanja. Rekao je da je GM spreman da „zadovolji proizvodnu potražnju do 2025. godine” i da su problemi sa proizvodnjom baterija sa kojima se suočava krajem 2023. „za nama”. 

GM će nastaviti da radi sa partnerom LG-jem na baterijama, kao i Samsung SDI na izgradnji nove fabrike EV baterija vredne 3,5 milijardi dolara u Indijani. 

GM je smanjio troškove baterije na 60 dolara po kilovat satu u proseku od 2023. do 2024. i očekuje još jedno smanjenje od 30 dolara 2025. sa LFP-om, rekao je potpredsednik GM-a. Proizvođač automobila bi takođe mogao da spakuje LFP baterije u svoju veliku šasiju za EV u kojoj se obično nalaze Ultium NCM baterije u obliku torbice i da i dalje postiže „preko 350 milja“ dometa, primetio je on. 

Istorijski gledano, GM je poznat po tome što ima veće i gušće EV baterije od svojih konkurenata. Sada ide stopama Forda, koji insistira na tome da je domet od 200–300 milja više nego adekvatan za većinu vlasnika. 

Pročitajte i:  Šta kada se pokvari baterija Samsungovog prstena?

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *