BIZIT 2024

Google ipak nije uklonio Cookies iz Chrome-a

Google je krajem jula najavio da neće ukinuti kolačiće treće strane u Chrome-u, već će umesto toga uvesti novo iskustvo u pregledaču koje će omogućiti korisnicima da donose informisane odluke o svojim preferencijama prilikom pretraživanja interneta. Google je u blog postu objasnio da bi ukidanje kolačića negativno uticalo na izdavače i oglašivače na mreži. Ova najava predstavlja značajnu promenu u planovima Google-a da ukine kolačiće treće strane do početka 2025. godine.

PCPress.rs Image

Nova strategija za kontrolu privatnosti

„[Mi] predlažemo ažurirani pristup koji ističe izbor korisnika,“ napisao je Anthony Chavez, potpredsednik inicijative Google’s Privacy Sandbox. „Umesto ukidanja kolačića treće strane, uveli bismo novo iskustvo u Chrome-u koje omogućava ljudima da donesu informisanu odluku koja se primenjuje na celo njihovo pretraživanje interneta, i mogli bi da prilagode taj izbor u bilo kom trenutku. Razgovaramo o ovom novom putu s regulatorima i uključivaćemo industriju dok ga budemo uvodili.“

Google će se sada fokusirati na to da korisnicima pruži veću kontrolu nad njihovim podacima o pretraživanju, napisao je Chavez. To uključuje dodatne kontrole privatnosti kao što je IP zaštita u inkognito modu Chrome-a i stalna poboljšanja Privacy Sandbox API-ja.

Pročitajte i:  Googleova Gemini AI prisutna u prenosu Olimpijskih igara u Parizu

Odluka Google-a pruža predah oglašivačima i izdavačima koji se oslanjaju na kolačiće za ciljanje oglasa i merenje performansi. Tokom proteklih nekoliko godina, planovi kompanije da eliminiše kolačiće treće strane nailazili su na niz odlaganja i regulatornih prepreka. U početku, Google je nameravao da ukine ove kolačiće do kraja 2022. godine, ali je rok pomeren na kraj 2024., a zatim na početak 2025. godine zbog različitih izazova i povratnih informacija od zainteresovanih strana, uključujući oglašivače, izdavače i regulatorna tela kao što je britanska Agencija za konkurenciju i tržišta (CMA).

U januaru 2024., Google je počeo s uvođenjem nove funkcije pod nazivom Zaštita od praćenja, koja automatski ograničava kolačiće treće strane za 1% korisnika Chrome-a širom sveta. Ovaj potez je viđen kao prvi korak ka potpunom ukidanju kolačića. Međutim, zabrinutosti i kritike u vezi sa spremnošću i efikasnošću Google-ovog Privacy Sandbox-a, skupa API-ja dizajniranih da zamene kolačiće treće strane, izazvale su dodatna odlaganja.

CMA i druga regulatorna tela izrazili su zabrinutost zbog Google-ovog Privacy Sandbox-a, strahujući da bi mogao ograničiti konkurenciju i dati Google-u nepravednu prednost na tržištu digitalnog oglašavanja. Ove zabrinutosti dovele su do produženih perioda pregleda i dodatnog nadzora, što je zakomplikovalo Google-ov plan za ukidanje kolačića treće strane. Nedugo nakon Google-ove najave u krajem jula, CMA je izjavila da „razmatra uticaj“ promene pravca Google-a.

Pročitajte i:  Google Messages širi dostupnost Gemini chatbota

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *