BIZIT 2024

Google navodno radi na anti-tracking funkciji za Android

Google želi da razvije funkciju protiv praćenja za Android sličnu onoj koju Apple uvodi sa iOS 14.5.

PCPress.rs Image

Prema Bloombergovim izvorima, biće manje stroga od Apple-a

Tehnički gigant je navodno u ranoj fazi istraživanja, s ciljem da ograniči prikupljanje podataka i cross-app tracking za mobilni OS, ali namerava da pronađe manje strogo rešenje od Apple-ovog, kako ne bi u potpunosti otuđio svoje reklamne partnere. Da podsetimo, Apple uvodi App Tracking Transparency privacy funkciju, koja će zahtevati da programeri od korisnika zatraže dozvolu za prikupljanje Identification for Advertisers code iz njihovih uređaja. Taj kod omogućava oglašivačima da prate aktivnosti korisnika u aplikacijama i na web lokacijama, omogućavajući im da prikazuju ciljane oglase.

Apple je prvobitno trebalo da započne sa sprovođenjem novih smernica na iOS-u 14, ali je odlučio da ga vrati da bi programerima dao više vremena da usklade svoje aplikacije. Kao što pretpostavljate, nisu svi zadovoljni njenom primenom – Facebook je, na primer, upozorio programere da bi ta funkcija mogla da umanji prihod od oglasa. Iako izvori Bloomberga nisu otkrili puno detalja o naporima Google-a, rekli su da tehnološki gigant verovatno neće zahtevati od programera da sprovode upit poput Apple-ovog, koji traži od korisnika da se odluče za praćenje podataka.

Pročitajte i:  Apple sprema podršku za digitalni ključ automobila za određena Volvo, Polestar i Audi vozila

Dalje, rekli su da će kompanija verovatno izabrati rešenje koje je slično onome kako njen open source Privacy Sandbox projekat želi da eliminiše kolačiće nezavisnih proizvođača u Chrome-u, a da istovremeno omogućava ciljanje oglasa – oglašivačima je omogućeno da ciljaju grupe ljudi sa sličnim interesima umesto pojedinaca. Google navodno pokušava da pronađe način da primeni sličnu funkciju koja nije toliko stroga, da bi uravnotežio zahteve potrošača za privatnošću sa finansijskim potrebama programera i oglašivača. Kompanija ima veliki interes da pomogne reklamnim partnerima, jer je tokom poslednjih nekoliko godina zarađivala više od 100 milijardi dolara godišnjeg prihoda od oglašavanja.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,