Ikotek

Google prilagođava Chrome traku za pretragu

Google pravi nekoliko promena u načinu na koji njegova traka za pretragu i adresa – poznata kao omniboks – funkcionišu u Chrome pretraživaču. Promene su pojedinačno prilično male, ali postoji važan i pomalo neočekivan trend u svima njima: Google vam olakšava kretanje po vebu bez potrebe za toliko Google pretraga.

PCPress.rs Image

Ako ste u Chrome-u na računaru ili mobilnom uređaju, pregledač će sada pokušati da ispravi greške u kucanju URL-a, tako da kada unesete thevrege.com ili ninteendo.com, dobićete predloge za automatsko dovršavanje zasnovane na pravom sajtu, a ne na onome što stoji iza te pogrešno napisane domene. Automatsko dovršavanje omniboksa će sada generalno biti pametnije, predviđajući lokaciju koju tražite na osnovu ključnih reči, a ne samo nagađanja koju URL adresu kucate. (U Google-ovom primeru, možete da otkucate „letovi“, a Chrome bi mogao predvideti da želite da odete na Google letove, dok bi ranije samo predlagao upite za pretragu uključujući reč. Međutim, takođe će funkcionisati sa sajtovima koji nisu Google-ovi.) Chrome takođe sada može da traži u vašim obeleživačima sajtove i datoteke povezane sa onim što kucate.

Pročitajte i:  Chrome: Nova funkcija za još bolje iskustvo

Sve te funkcije su zasnovane na vašoj sopstvenoj istoriji pregledanja i obeleživačima, tako da samo Chrome postaje malo personalizovaniji. Ali poslednja promena je na čitavom vebu i prilično je van brenda za Google: kada počnete da kucate ime popularne veb lokacije, omniboks će prikazati URL te veb lokacije na listi predloga, a vi možete da je izaberete da ide pravo na taj sajt.

Ovo su generalno dobre, korisne funkcije za veb navigaciju, ali sve znače da ćete verovatno raditi manje Google pretraga. Jedan od stubova poslovanja pretrage je ono što je poznato kao navigaciona pretraga: ogroman procenat interneta dolazi do Facebook, na primer, guglanjem reči „Facebook“ i klikom na gornji rezultat. Greške u kucanju takođe predstavljaju više upita za pretragu nego što mislite. U prošlosti, Chrome tim je bio sklonjen od ovakvih funkcija upravo zato što bi mogle smanjiti broj Google pretraga koje ljudi obavljaju svaki dan.

Ali sada se promenilo nekoliko stvari koje bi mogle učiniti da Google bude podložniji ovoj vrsti funkcije. Prvo, umešan je u značajnu antimonopolsku tužbu u kojoj se navodi da je Google monopol na pretragu i da zloupotrebljava svoju moć na račun potrošača. Drugo, kako Google prihvata veštačku inteligenciju kroz Search Generative Experience – za koji je izvršni direktor Sundar Pichai bez sumnje rekao da je budućnost pretrage – svaki upit je postao bukvalno skuplji za Google jer mora da ispituje svoje velike jezičke modele da bi dobio odgovore. Mnoge od ovih navigacionih pretraga ionako nemaju oglase, tako da bi Google mogao da bude srećan da skloni ljude sa svoje stranice rezultata pretrage za promenu. Na kraju krajeva, održavanje Chrome-ove dominacije – koja drži Google kao glavni pretraživač većine ljudi – verovatno vredi nekoliko malih kompromisa sa karakteristikama.

Pročitajte i:  Chrome slavi 15. rođendan i donosi novi dizajn i sigurnosne funkcije

Uz sve ove promene, Google kaže da prilagođava vizuelni izgled omniboksa kako bi se lakše čitao i brže se učitavao. Čini se kao da, barem u Chrome-u, Google pomalo umanjuje važnost stranice rezultata pretrage i podiže adresnu traku i padajući meni sa predlozima kako bi se brže kretanje po vebu. Na mnogo načina se menja ono što znači pretraživati internet. Čak i Google mora da se kreće brzo da bi održao korak.

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *