GSP uvodi novi sistem „plati koliko se voziš“
Beograđani će od naredne godine u gradskom prevozu koristiti elektronske karte koje će čekirati pri ulazu u autobus čime će plaćati tačno onoliko koliko se voze. Takođe, u planu je i uvođenje sistema koji će putnicima omogućiti da SMS-om dobiju informaciju kada će koje vozilo biti na stajalištu.
OLAKŠICE – Direkcija za javni prevoz i gradski Sekretarijat za saobraćaj u 2010. godini planiraju uvođenje „tiketing“ i „monitoring“ sistema. Tiketing je zapravo elektronski sistem naplate vožnje gradskim autobusima, tramvajima, trolejbusima, mini busevima, ali i vozovima u „Gradskoj železnici“.
To znači da će putnici, umesto dosadašnjih pojedinačnih karata i pretplatnih markica, imati elektronske dnevne, nedeljne i mesečne kartice koje će izgledati kao i bankovne kartice. U autobusima će biti postavljeni čitači kartica sa kojih će se automatski, pošto ste se „čekirali“ pri ulasku, na izlasku skidati iznos sa karte ili će sistem prepoznati da je ona nedeljna ili mesečna kartica. To znači da će svaki putnik platiti tačno onoliko koliko se vozi.
U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je započeta izrada idejnog projekta tiketing sistema i da će tender za izradu glavnog projekta biti raspisan verovatno početkom godine.
Osim toga, Beograđane u narednoj godini očekuje još noviteta i olakšica kada je GSP u pitanju. Naime, uvođenje monitoring sistema omogućiće daljinsko praćenje vozila gradskog prevoza. Uz pomoć mreže mobilne telefonije i putem interneta taj sistem će omogućiti da se prati kretanje, pozicioniranje i komunikacija između vozila. U centru za monitoring u svakom momentu biće dostupni podaci o poziciji, smeru i brzini kretanja vozila, čime će, ukoliko dođe do kvara, vozila brže moći da budu zamenjena. Beograđani će tako moći da SMS-om dobiju informaciju u koje vreme će autobus biti na stajalištu, a biće im dostupne i onlajn.
Tiketing sistem smanjuje gužve
„Budući da Beograđani uvek imaju problema na linijama na kojima se vozi više ljudi, tiketing sistem je korak ka rešenju i tog problema. Uz pomoć tog sistema biće prikupljeni podaci o opterećenju pojedinih linija u određenom vremenskom periodu tako da će Direkcija za javni prevoz i GSP moći da pojačaju linije na kojima je to potrebno", kažu u gradskom Sekretarijatu za saobraćaj.
Izvor: 24sata