Impoqo: eTrgovina u društvu pobednika
Značajnu pažnju na ovogodišnjoj dodeli Top 50 priznanja za najbolje on‑line stvari privuklo je eCommerce rešenje Impoqo kompanije Enetel Solutions. Čak dva priznanja dobili su sajtovi i aplikacije koji se zasnivaju na ovom rešenju: N Sport Web shop i aplikacija Tehnomanija eShop. Zanimali su nas faktori uspeha, pa smo razgovarali sa Silviom Šušnjević iz kompanije Enetel Solutions.
Na čemu se zasniva Impoqo rešenje za online prodavnice?
O: Impoqo smo pažljivo kreirali kao skalabilno sveobuhvatno (all‑in‑one) eCommerce rešenje koje omogućava našim klijentima ugodan rad, brzo uvođenje inovacija i siguran rast tržišta. U okviru rešenja integrisani su mini‑CRM, ticketing sistem, sistemi upravljanja proizvodima, cenovnicima i narudžbinama, što je korisno za segment SME tržišta koji ne poseduje sve navedene sisteme. Dugogodišnje iskustvo omogućilo nam je da za različite industrije kreiramo optimizovana rešenja po pitanju dizajna, UX‑a, uz potpunu automatizaciju procesa i integracije sa svim potrebnim sistemima klijenata. Na taj način pokretanje online prodavnice postaje jednostavno plug‑and‑play iskustvo, pri čemu su automatizovani brojni procesi marketinga, prodaje, programa lojalnosti, isporuke i logistike, dok korisnička podrška dobija 360 stepeni uvid u korisničke potrebe.
Šta smatrate ključnim faktorom za uspešan eCommerce?
O: Fokus na besprekornom korisničkom iskustvu i neprekidna usavršavanja rešenja ključni su za postizanje uspeha. Sve funkcije koje razvijamo i na front‑end‑u i na back‑end‑u su u cilju postizanja unapređenog korisničkog iskustva. Zato smo ponosni kada naša rešenja omogućavaju, za svega nekoliko nedelja od puštanja u rad, fantastične prodajne rezultate za naše klijente, kao i kada ubiraju nagrade. Nama kao timu puno znači kada se naš rad prepoznaje po kvalitetu i to nas uverava da smo na dobrom putu.
Šta treba da budu prioriteti kompanijama kada se opredeljuju za platformu na kojoj će pokrenuti svoju online prodavnicu?
O: Za kompanije je najvažnije da rešenje bude dugoročno održivo i skalabilno. Dugoročno održivo rešenje može da prati brze promene na tržištu, specifične potrebe kompanije i rast poslovanja, te ne dolazi do rasipanja resursa na svake dve‑tri godine usled promene rešenja. Zato je retkost na našem tržištu da kompanija kao što je Tehnomanija duže od 12 godina koristi istu eCommerce platformu i ne samo da opstaje na prilično izazovnom tržištu već se svake godine pozicionira kao lider i inovator.
Skalabilnost je takođe važan faktor, jer garantuje dostupnost servisa u svakom trenutku, bez obzira na opterećenja do kojih dolazi pri većim promocijama ili praznicima. Nespremnost online prodavnice da odgovori na zahteve korisnika dovodi i do gubitka velike zarade u kratkom periodu, uz dodatni gubitak korisnika koji može biti i trajan. Crni petak svake godine udvostruči broj kupaca u odnosu na prethodnu godinu, što je u 2018. godini rezultiralo s 500.000 korisnika u jednom danu u on‑line prodavnici Tehnomanije. Porast online kupaca označava sve veće poverenje u online trgovinu, omogućava ekspanziju poslovanja, ali i postavlja nove zahteve pred trgovce.
Šta danas korisnici očekuju od kvalitetne online prodavnice?
O: Posete s mobilnih uređaja odavno premašuju 70 odsto ukupnih poseta, te prilagođenost rešenja svim korisničkim uređajima i dizajnom i funkcijama može da bude presudan faktor za uspeh online prodavnica. N Sport online prodavnica ostvarila je prelaskom na Impoqo platformu za svega par nedelja udvostručen promet i porast poseta za oko 70 odsto.
Korisnici zaista nagrađuju inovacije i unapređenje UX‑a kroz nove funkcije. Sistem preporuka i personalizacija ponude na eShop‑u i u Newsletter‑u, bazirani na mašinskom učenju i prediktivnim alatima, omogućavaju kvalitetnije korisničko iskustvo i rezultiraju višestruko većim konverzijama u okviru prediktivnih sekcija. Tehnomanija je uvođenjem novih funkcija u prethodnih godinu dana ostvarila povećanje prometa od 45 odsto, uz povećanje broja korisnika, transakcija i sesija, pri čemu se vreme sesije smanjilo za oko 10 odsto, što govori o brzom pronalasku i jednostavnoj kupovini željenih proizvoda.
Dodatno nas raduje priznanje u kategoriji Najbolja mobilna aplikacija, jer kompanija Tehnomanija već tri godine, u okviru svog višekanalnog eShop‑a, razvija mobilne aplikacije. Mobilne aplikacije beleže još značajniji rast prodaje s kvartalnim rastom od preko 200 odsto, što će u bliskoj budućnosti biti primarni kanal kupovine.