Instagram promoviše stranice koje govore o poremećaju ishrane
„Moram da budem mršav“, „Večno izgledeo“, „Želim da budem savršen“ su samo neki od naziva naloga koje je Instagram-ov algoritam promisao kod 13-to godišnje devojke koja je pokazala interesovanje za dijetu i gubitak težine. To je jedan od dokaza da Instagram nije imao namere da promoviše korisnu dijetu, već poremećaje u ishrani. Takvi postupci Instagram-a ali i Facebook-a su izazvali sve veći nadzor zakonodavaca nad ovim mrežama.
Lakše do dijete
Instagram je tokom ovog vikenda za CNN priznao da su ti nalozi prekršili pravila ove kompanije protiv promocije ekstremne dijete i da takvi profili nisu smeli da budu prisutni na platformi. Tim senatora Richarda Blumenthala je napravilo nalog i registrovali su se kao 13-to godišnja devojčica. Oni su zapravo stojali iza naloga koji je ubrzo bio „okružen“ profilima koji promovišu poremećaje u ishrani. Nakon što je ovaj tim svoje rezultate podeli sa CNN-om, Instagram je uklonio naloge koji promovišu poremećaje u ishrani.
Potparol Facebook-a je tim povodom izjavio: „Ne dozvoljavamo sadržaj koji promoviše ili podstiče poremećaje u ishrani i ukloni smo naloge koji krše ova pravila. Koristimo tehnologiju i izveštaje naše zajednice za pronalaženje i uklanjanje takvih sadržaja što je brže moguće i uvek radimo na poboljšanju. Nastavićemo da sledimo stručne savete akademika i ogranizacija za metalno zdravlje.“
Sa druge strane, senator Blumenthal je za CNN izjavio: „Ovo iskustvo veoma plastično pokazuje da su tvrdnje Facebook-a da štiti decu ili uklanja naloge koji bi mogli biti opasni po njih aspolutno netačni.“ Izveštaj Wall Street Journala, na osnovu internih Facebook dokumenata pokazuje da je ova kompanija veoma svesna svojih „toksičnih“ efekata, posebno na grupe mladih ljudi.
Međutim, Facebook se brani da nije njihova mreža jedina koja ima takav problem, već da su u istoj situaciji sve društvene mreže. Mada izveštaji pokazuju da je stanje „najgore“ na Instagram-u kao platformi koja se fokusira na telo i životni stil. Tim senatora je pokazao da Instagram-ov algoritam veoma brzo promoviše štetne sadržaje korisnicima i da ne postoji odbrambena barijera.
Izvor: CNN