Intervju: Branka Pudrlja Durbaba, Vip mobile – Inovativne usluge pomeraju granice tržišta telekomunikacija
VoLTE, budućnost govornih komunikacija na bežičnim mrežama donosi bolje korisničko iskustvo. O tome i drugim prednostima govorili smo s Brankom Pudrljom Durbabom, glavnim direktorom za tržište kompanije Vip mobile, koja je prva uvela ovu uslugu na naše tržište
P: Nedavno ste, prvi na tržištu Srbije, u svoju ponudu uvrstili VoLTE. Šta to konkretno znači za korisnike? Kako će to uticati na njihovo iskustvo?
VoLTE usluga nastala je kao rezultat četvorogodišnjeg rada naših eksperata, sa ciljem da unapredimo korisničko iskustvo u mobilnoj komunikaciji. Korisnici će to osetiti kroz bolji kvalitet prenetog govornog poziva, veći domet i dva i po puta brže uspostavljanje veze. Na primer, ukoliko vam sagovornik putem telefona pusti pesmu s radija, moći ćete da je čujete kao da ste u istoj prostoriji. VoLTE obezbeđuje značajno bolju pokrivenost i dostupnost, čak i u lošijim uslovima, a jedna od najvećih prednosti u odnosu na usluge koje se pružaju putem Interneta jeste to što ne zahteva bilo kakvu instalaciju i pokretanje dodatnih aplikacija.
P: Zašto su koncepti kakav je VoLTE važni? Kakav potencijal ova tehnologija ima za telko tržište?
Danas čak i sam termin ‘komunikacija’ ima mnogo šire značenje nego ranije. Za nekoga su to još uvek tradicionalni glasovni pozivi, za nekog video‑poziv, a za nekog e‑mail, slanje poruka i društvene mreže – najčešće sve istovremeno. Za poslovne korisnike to je mogućnost da njihovi zaposleni rade „pametnije, a ne više“, jer u mobilnom svetu produktivnost van kancelarije postaje važnija od produktivnosti u njoj.
Pouzdanost svega navedenog zavisi od tehnologija koje se koriste. Uzevši u obzir to i pružanje brojnih mogućnosti za razvoj novih rešenja i diferencijaciju na tržištu, jasno je zbog čega su koncepti poput VoLTE‑a toliko važni.
P: U poslednje vreme, ponudili ste nekoliko značajnih usluga kao što su NB IoT ili VoLTE. Koliko vas to odvaja od konkurencije?
U nameri da u narednim godinama budemo prepoznati kao vodeći inovator na polju digitalizacije, trudimo se da podstaknemo razvoj i idemo u korak s trendovima i razvijamo se u novim i netradicionalnim ulogama content i provajdera digitalnih servisa i usluga. Nastojimo da budemo relevantan partner ne samo kada su u pitanju telekomunikacije već i napredna ICT rešenja i drago mi je što korisnici to prepoznaju. Vip je najmlađi operator na domaćem tržištu, zbog toga znamo da je zdrava konkurencija u interesu korisnika, jer najbrže izaziva rast, razvoj i transformaciju postojećih poslovnih modela i inspiriše nas da konstantno pomeramo granice.
P: Da li već možemo ozbiljno da smatramo Vip sveobuhvatnim komunikacionim rešenjem i za privatne i za poslovne korisnike?
Sposobnost kompanije da aktivno osluškuje i odgovori na potrebe korisnika osnov je za uspešno poslovanje i velika konkurentska prednost. Današnje, vrlo zahtevno, tržište prepoznaje i nagrađuje pionire, inovatore, one spremne da svoje kapacitete i resurse investiraju kako bi ga menjali nabolje. Za nas u Vip‑u korisnici i njihove potrebe od prvog dana su najvažniji putokaz ka pravcu u kojem razvijamo svoje poslovanje. Podjednako vodimo računa o svima. Imamo veliki broj dodatnih servisa za poslovne i privatne korisnike koji omogućavaju lakšu i jednostavniju svakodnevnicu – od Čuvarkuće, jednostavnog rešenja za pametni dom, do naprednih servisa i platformi kakve su Exoscale IaaS, koja omogućava plaćanje samo stvarno upotrebljenih resursa virtuelnih mašina i IoT, pametnog rešenja za daljinsko upravljanje, prikupljanje i analizu podataka poslatih putem različitih IoT uređaja.
P: Može li se reći da istraživanja tržišta i potreba korisnika daju rezultate kad su u pitanju ponude novih usluga?
Analize tržišta i potreba ljudi polazna su tačka za kreiranje svake nove usluge. U vreme brzih promena, velike dostupnosti informacija i osvešćenosti korisnika, to može da bude pravi izazov. Digitalizacija menja način na koji radimo, informišemo se i zabavljamo. Novi digitalni ekosistemi i OTT radikalno menjaju očekivanja korisnika i oni zahtevaju dodatnu vrednost od svojih mobilnih operatora. Da bismo zadovoljili tu novu generaciju korisnika, moramo da izađemo iz zone komfora. Kreiranje novih sadržaja, korisnih rešenja i digitalnih usluga velika su šansa za razvoj operatora kako samostalno, tako i kroz partnerstva.
Korisna adresa: Vipmobile.rs