Istorijski rekordi u telefonskom i internet saobraćaju u Telenor mreži
Izazovi koje je sa sobom donela epidemija korona virusa u potpunosti su izmenili način na koji živimo i radimo. U ovakvim situacijama prirodna je potreba svakog čoveka da se čuje sa bliskim osobama, ali i kolegama, saradnicima, u svakodnevnim ili hitnim situacijama. Takav obrazac ponašanja korisnika primetili su i u Telenoru.
U kompaniji kažu da su u ovim vanrednim okolnostima znali da im je najbitnije da, posle zdravlja zaposlenih, svojim korisnicima osiguraju stabilnu mrežu koja će im omogućiti da ostanu u kontaktu. Navode da beleže ekstremno visoke vrednosti glasovnog saobraćaja koje su u Telenor mreži značajno prevazišle sve dotadašnje rekorde. Izazov je došao i sa strane Internet saobraćaja, ali dva puta manje u odnosu na glasovni.
Zato je ključno bilo da timovi tehnike rade punim kapacitetima, što je rezultiralo time da Telenor mreža tokom ovog kriznog perioda funkcioniše bez incidenata. Ukupno 500 sajtova unapređeno je od početka krizne situacije, prošireni su kapaciteti delova transportne mreže i interkonekcionih linkova ka drugim operaterima, a hardverski i softverski kapaciteti dva puta su prošireni.
U Telenoru ističu da su radili i na edukaciji korisnika o tome kako da sačuvamo mrežu i pametno koristimo njene resurse, pa su dali i nekoliko korisnih saveta:
- Skidajte samo neophodna dokumenta, dok ostala možete i u vreme manje opšte potrošnje interneta (00-09h);
- Kada šaljete ili razmenjujete dokumenta, koristite onlajn alate predviđene za to, umesto da ih prosleđujete kao prilog mejla;
- Ukoliko ste u mogućnosti, igrice ili video strim više koristite u vreme kada je manja potrošnja interneta.
- Isključite autoplej na striming servisima i automatsko preuzimanje medija na aplikacijama za čet i društvenim mrežama;
- Kada razgovarate preko aplikacija, ukoliko je moguće, isključite video i pređite na audio pozive.
Da bi svojim korisnicima pomogli da što više budu u kontaktu putem mreža, a manje uživo, svima je obezbeđen besplatan saobraćaj za socijalne mreže. Takođe, dali su besplatan pristup Bookmate-u, servisu koji ima pristup milionskoj biblioteci i za najmlađe NickleOdeon-u, TV kanal sa crtaćima.
Sa druge strane, za edukacione platforme kao što su RTS planeta, Moja škola i Petlja obezbeđen je besplatan neograničen saobraćaj, a za poslovne korisnike, kao i za edukativne institucije, korišćenje video-konferensing alata Teams i ZOOM.
Kada govorimo o zaposlenima, u Telenoru ističu da su zahvaljujući svojoj radnoj kulturi, koja već duže vreme podržava rad od kuće, sam prelazak na taj način rada relativno lako izveli. Mnogo veći izazov bio je u kratkom roku prvim linijama omogućiti sigurno radno okruženje i prilagođavati se izmenama iz dana u dan. Ističu da su čak i ceo kontakt centar prebacili na rad od kuće, za pet dana 230 agenata, kao i da je primetno da se korisnici u ovim trenucima najviše oslanjaju na poziv, jer je to kanal podrške koji im je uvek pri ruci. Zato na kraju naglašavaju da su njihove prve linije – prodavci, agenti i inženjeri na terenu – njihovi najveći heroji.
Više informacija o odgovoru Telenora na COVID-10 možete pronaći ovde.