Istraživači napravili AI šah koji se ponaša kao čovek, a ne kao superkompjuter
Ljudi već dugo nisu istinski konkurenti veštačkoj inteligenciji u šahu. Prošlo je 15 godina otkako je čovek pobedio računar na šahovskom turniru. Međutim, tim istraživača razvio je AI šahovski engine koji ne namerava da nas pobeđuje kao robot – on pokušava da igra poput nas.
AI kao čovek
Maia engine ne mora nužno odigrati najbolji mogući potez. Umesto toga, pokušava da ponovi ono što bi čovek uradio. AI je nastao kao rezultat rada u koautorstvu istraživača sa Univerziteta Cornell, Univerziteta u Torontu i Microsofta.
Istraživači su koristili sistem otvorenog koda Leela, koji se zasniva na DeepMind-ovom AlphaZero-u, za razvoj Maie. Uveli su model u pojedinačne poteze iz miliona ljudskih igara na mreži, a ne sa jedinim ciljem pobede. Zauzimanje ovog pristupa omogućilo je istraživačima da podese Maiu za različite nivoe veština. Obučili su više verzija AI na različitim nivoima veština. Dizajnirali su devet botova za igranje sa ljudima koji imaju rejting između 1100 i 1900, drugim rečima, više igrača početnika do jakih amatera.
U decembru su istraživači učinili Maiu dostupnom na šahovskom sajtu lichess.org. Ljudi su odigrali više od 40,000 utakmica protiv nje tokom prve nedelje. Istraživači su otkrili da se Maia više od polovine vremena poklapala sa ljudskim pokretima na svakom nivou veštine, a tačnost se povećavala kako se nivo veština povećavao. Rekli su da je sistem mogao da nauči kakve greške igrači čine na različitim nivoima veština i da prepozna nivo veština na kojem ljudi prestaju da prave te greške.
Izvor: Engadget