Koje društvene mreže koriste mladi u 2019. godini
Prema istraživanju koje je sproveo Business Insider, tinejdžeri i odrasli mlađih godina (starosti između 13 i 21 godine) sve manje koriste Facebook, a sve više YouTube i Snapchat. Facebook je na prvom mestu po broju napuštanja, jer je oko 30% od 1.884 ispitanika koji pripadaju Generaciji Z odgovorilo da je nekad koristilo ovu društvenu mrežu, ali da je danas ne koristi.
Na drugom mestu po napuštanju nalazi se messaging aplikacija Kik, od čije upotrebe je odustalo 29,7 odsto ispitanika. Mnogi od njih više uopšte ne koriste Skype, a više od 20% je odustalo od upotrebe Twitter-a ili Instagram-a.
Ipak, isto istraživanje pokazuje da tinejdžeri i mladi odrasli i dalje u najvećoj meri redovno posećuju Facebook i Instagram. Čak 64,59% ispitanika je navelo da na dnevnom nivou posećuje Instagram (koji je na prvom mestu po angažovanosti korisnika). Na drugom mestu je YouTube, kojeg svakodnevno posećuje 62,48% ispitanika, a treći je Snapchat sa 51,31% odgovora. Facebook je tek na četvrtom mestu, a njega svakodnevno proverava tek 34,19% pripadnika Generacije Z.
Najveći „dobitnici“ su YouTube i Snapchat, od koga je odustalo da koristi tek 9,36%, odnosno 18,22% korisnika. S druge strane, korisnici tinejdžerskog doba koji su odustali od Facebook-a, prebacili su se najviše na ove dve mreže. Na primer, trenutno samo 51% tinejdžera između 13 i 17 godina posećuje Facebook, dok čak 85% gleda YouTube, 72% prati Instagram, a 69% ide na Snapchat.
Izvor: Business Insider