Koliko je u Srbiji popularna elektronska trgovina?
Broj stalnih korisnika elektronske trgovine u Srbiji porastao sa 18% od ukupnog broja korisnika interneta u 2011. na 30,9% u 2018, objavilo je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.
„Ipak, činjenica da 45,4% korisnika interneta nikada nije kupovalo i poručivalo robu ili usluge onlajn, ukazuje na to da je potrebno uložiti napor u razvoj ove oblasti, pre svega na planu unapređenja legislative i jačanje poverenja potrošača u ovaj vid trgovine“, istakla je državna sekretarka Tatjana Matić.
Ona je saopštila da je sa ciljem podsticanja bržeg razvoja e-trgovine, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija formiralo međuresornu Radnu grupu sa zadatkom da identifikuje prepreke u razvoju elektronske trgovine i pripremi Akcioni plan za unapređenje elektronske trgovine u Republici Srbiji za period od 2019. do 2020.
Početak projekta „Jačanje e-trgovine u Republici Srbiji“
„Ekspertska podrška Radnoj grupi kroz projekat „Jačanje elektronske trgovine u Republici Srbiji“, u okviru projektne saradnje podrazumeva prepoznavanje i otklanjanje barijera koje otežavaju i usporavaju razvoj elektronske trgovine na domaćem tržištu, sa ciljem dostizanja konkurentne prednosti domaćeg tržišta u regionu, ali i daljeg razvoja u skladu sa trendovima i izazovima koji karakterišu najveća svetska onlajn tržišta, poput kineskog i tržišta SAD“, dodala je Matić.
Ona je podsetila da su predviđanja da će se do 2030. godine više od 85% preduzeća globalno baviti e-trgovinom, i da je neophodno da Srbija razvija ovu oblast kako bi iskoristila sve tehnološke potencijale za ekonomski progres.
Prema proceni ministarstva, najveći izazov u jačanju elektronske trgovine u Srbiji je kako da se poveća poverenje građana u taj oblik kupovine i prodaje i spreči siva ekonomija u toj trgovini.
Izvor: Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija