Koliko nepotrebnih aplikacija držite na svom telefonu?
Kompanija Connecthings koja se bavi lokacijskim analizama na mobilnim telefonima, napravila je interesantno istraživanje o upotrebi mobilnih aplikacija na dnevnom nivou. Istraživanje je sprovedeno na 1034 korisnika koji su demografski pokrili populaciju SAD-a, a obuhvaćen je period od oktobra do decembra 2018. godine (Q4 2018).
Rezultati su pokazali da korisnici na svojim telefonima imaju instalirano između 25 i 50 aplikacija, dok većina koristi samo pet aplikacija na dnevnom nivou. Više od polovine anketiranih korisnika (56 odsto), ocenilo je sebe kao osobe koje brzo prihvataju nove tehnologije, ali polovina na svojim telefonima nema instalirano više od 25 aplikacija. Samo četiri procenta korisnika prijavilo je da ima instalirano više od 100 aplikacija. Čak 84 odsto korisnika je navelo da na dnevnoj bazi koristi manje od 10 aplikacija.
Prilično su iznenađujući rezultati koje su naveli pripadnici Generacije Z. Čak 42 procenta ovih korisnika upotrebljava manje od pet aplikacija dnevno, dok samo 14 procenata upotrebljava više od 20 aplikacija na dnevnom nivou (što je ipak više od svih ostalih generacija zajedno). Ako gledamo istraživanje po polovima, više od dve trećine muškaraca (69 procenata) „čisti“ svoje telefone bar jednom mesečno. Oni sortiraju aplikacije po folderima i redovno brišu aplikacije koje više ne žele da koriste. Dva od pet (40 procenata) muškaraca taj posao obavlja bar jednom nedeljno (dok je kod žena taj procenat 29 odsto).
Zanimljivo je i kako se korisnici odnose prema notifikacijama na telefonu. Više od polovine anketiranih (58 odsto), odgovorilo je da otvore tek oko četvrtinu notifikacija koje prime. Niko ne gleda sve notifikacije, a samo 10 odsto korisnika pogleda tri četvrtine pristiglih notifikacija. Najviše se prate notifikacije vezane za vremensku prognozu (38 odsto korisnika ih pogleda), a u ruralnim područjima taj procenat je još veći (52 odsto). Pripadnici Baby Boomers generacije (rođeni nakon drugog svetskog rata, pa do sredine šezdesetih godina prošlog veka), najviše se nerviraju zbog pristiglih notifikacija.
Ovo istraživanje imalo je za cilj da otkriju navike korisnika mobilnih telefona, na osnovu čega bi se mogle u budućnosti kreirati adaptabilne aplikacije koje bi prepoznale i personalizovale iskustvo njihove upotrebe.
Izvor: ZDNet