Kompanija LG strateški investira u robotiku
Kompanija LG Electronics (LG) strateški ulaže kako bi ubrzala razvoj uslužne robotike, koja će biti jedna od ključnih poslovnih oblasti u narednom periodu.
Kompanija LG je zaključila ugovor o kupovini akcija i udela u kompaniji Bear Robotics, uglednom startup servisu, sa sedištem u Silicijumskoj dolini, koji je specijalizovan za autonomne robotske usluge korišćenjem veštačke inteligencije (AI). Radi se o investiciji vrednoj 60 miliona dolara. Umesto kratkoročnog profita, ovo strateško ulaganje ima za cilj dugoročan finansijski rast, kao i jačanje portfolija kompanije.
Izvršni direktor kompanije LG, Vilijam Čo (William Cho), je na nedavno održanom CES 2024 sajmu govorio o potencijalnim finansijskim ulaganjima: „Na tržištu uslužne robotike, pretežno se fokusiramo na dostavu i logistiku. Međutim, pažljivo razmatramo koji pravac ćemo odabrati u budućnosti, uz mogućnost kapitalnih ulaganja, spajanja i akvizicija,” rekao je Čo.
Osnovana 2017. godine, na čelu sa Džonom Ha (John Ha), bivšim softverskim inženjerom i tehničkim liderom kompanije Google, Bear Robotics je stekla priznanje u oblasti uslužne robotike sa AI u zatvorenim prostorima za tržišta SAD, Južne Koreje i Japana. Kompanija je ponosna na stručni tim inženjera koji su stekli veliko iskustvo u uglednim tehnološkim kompanijama. Bear Robotics se naročito ističe ekspertizom u kreiranju softverskih platformi za uslužnu robotiku, simultanim upravljanjem sa više robota i rešenjima za kontrolu preko cloud rešenja.
Preusmeravanje na softversku robotiku i bolja sinergija u poslovanju
Kompanija LG se sprema da pređe na softversku robotiku (SDR) i tako promeni težište sa hardware-software, što je trend koji se primećuje i u mobilnoj industriji. U iščekivanju budućeg rasta, kompanija se obavezala da će razvijati skalabilne uslužne robote preko otvorene softverske platforme, kako bi mogla da se prilagodi različitim okruženjima i prepozna ključne elemente standardizacije autonomnih platformi AI robotike.
Zahvaljujući višegodišnjem iskustvu u sferi robotike, kompanija LG je stekla veliko iskustvo u domenu implementacije robotskih rešenja za različite komercijalne prostore poput aerodroma, hotela, restorana, bolnica, prodavnica, muzeja, pametnih skladišta i golf terena. Kompanija LG upravlja postrojenjem za proizvodnju uslužnih robota (LG Future Parku u Gumi) i ponosna je na kvalitet, lanac snabdevanja i korisničke usluge koje pruža.
Spajanjem svetski poznatih R&D talenata i znanja u domenu softverskih platformi, kompanija LG će se fokusirati na standardizaciju platformi za robote kako bi značajno smanjila tržišne troškove, kako bi unapredila operativnu efikasnost i sinergiju. „Kao što je Android napravio revoluciju pametnih telefona, standardizacija otvorenih platformi biće ključna u aktivaciji tržišta robotike,” zaključuje izvršni direktor kompanije Bear Robotics, Džon Ha.
Dalji put za poslovni napredak na tržištu uslužne robotike
Kompanija LG je prethodnih godina strateški preusmerila resurse ka sektorima visokog rasta u budućnosti, usklađujući se sa dinamikom tržišta i strateškim značajem svojih poslovnih modela. Investiranje u Bear Robotics je primer kako LG želi da ubrza napredak u sektoru uslužne robotike, ključne komponente budućeg poslovnog napretka
Kompanija LG je postavila robotiku kao jedan od osnovnih stubova poslovanja u budućnosti. Od kada LG roboti – vodiče funkcionišu na Međunarodnom aerodromu Incheon 2017. godine, kompanija je postepeno kreirala rešenja i u okviru drugih komercijalnih okruženja, poput dostave i dezinfekcije. Od prošle godine, LG aktivno stremi širenju na međunarodna tržišta, kao što su SAD, Japan i jugoistočna Azija.
Očekuje se da će tržište uslužne robotike uskoro rapidno rasti, koji će dodatno ubrzati tehnološki razvoj AI i komunikacija. Na globalnom nivou, očekuje se da će sa 36,2 milijarde USD, koliko je iznosilo 2021, tržište skočiti na 103,3 milijarde USD do 2026. godine.
Prošle godine, kompanija LG je predstavila Viziju Budućnosti 2030, u okviru koje se planira evolucija ka pametnim rešenjima za život koja će jednostavno povezivati i proširivati iskustva korisnika u različitim oblastima, uključujući domaćinstvo, komercijalu, mobilnost i virtualne prostore. Prateći postavljene ciljeve, kompanija LG želi da ostvari „trostruku sedmicu“ – prosečna stopa rasta, operativni profit, kao i EBITDA vrednost treba da porastu za sedam ili više odsto. „Imajući u vidu rast tržišta uslužne robotike, ovo kapitalno ulaganje biće značajno, jer će omogućiti da naša kompanija stekne pobedničku, konkurentsku prednost. Prelaskom sa srednjoročne na dugoročne ciljeve, želimo da robotika bude jedan od pokretača poslovnog rasta i razvoja, tako što ćemo istražiti različite mogućnosti kroz integraciju najnovijih tehnologija poput primenjenog AI i upravljanja robotima,” istakao je Li Sam-su (Lee Sam-soo), glavni strateg kompanije LG.