Kriza: Šta kupci stvarno žele?
U vreme velike ekonomske krize u kojoj se kupci trude da što više uštede, proizvođači i prodavci moraju da smisle efikasnu strategiju kako bi uspeli da održe svoje kupovno telo. Kompanija Electrolux je sprovela istraživanje koje pokazuje koji su to novi sistemi vrednosti i trendovi življenja. Na osnovu rezultata ovog istraživanja kompanija preusmerava svoje buduće proizvode, kako bi prosečnom kupcu sa njegovim novim navikama obezbedila što bolji, lepši i efikasniji život u novom dobu.
Obimno istraživanje navika kupaca, koje je kompanija Electrolux sprovela, pokazalo je da na živote ljudi utiče svet oko njih. Nove ustanovljene lične vrednosti koje većina ispitanika smatra najvažnijim u 21. veku jesu: avanturizam, promena uloga polova, autentičnost, ekološka prosvećenost, mešanje uticaja, zabava, individualnost, težnja za uspehom, štednja, bezbednost, jednostavnost i mladost. Saznanje da su baš ove vrednosti primarne čoveku modernog vremena veoma su važne u samom pristupu povezivanja kupca i proizvoda.
S obzirom na činjenicu da je prosečan čovek prezasićen svakodnevnim poslovnim obavezama, on želi da se, u časovima koji su predviđeni za odmor što sadržajnije i bolje zabavi i relaksira. Veliki porast korisnika visoke tehnologije polako je počeo da briše ionako tanku granicu između vremena provedenog na poslu i kod kuće. Primetan je i trend po kome sve veći broj ljudi od svog doma pravi neku vrstu oaze u kojoj može da provede kvalitetno slobodno vreme. Kućne teretane, mali kućni aparati koji olakšavaju proces kuvanja i pripremanja hrane, lepo dizajniran i funkcionalan nameštaj samo su neki od proizvoda koje ljudi kupuju kako bi svoje slobodne trenutke sa najdražim osobama učinilo što prijatnijim i ekonomičnijim.
Svetska ekonomska kriza je, prema rezultatima istraživanja kompanije Electrolux, veoma uticala na ionako kritično razmišljanje potrošača. “Ostajanje kod kuće je nov način izlaženja”, smatra Dejli Mejl, dok je nova globalna zapovest svakako “Štednja je nova crna”. Potenciranje štednje u svim segmentima života postalo je imperativ, pa se tako današnji kupac radije odlučuje na trajnije, fleksibilnije i korisnije proizvode koje će mu uštedeti vreme i novac, a koje mu je preporučio neko u čiji sistem vrednosti veruje. Tzv. “glas koji se pronosi” ima sve veću vrednost, pa se nakon ovog istraživanja postavlja pitanje kada će on postati Glas koji gospodari i vlada.
Danas, za razliku od prošlih dekada, prosečan konzumer želi da čuje preporuku za svaki proizvod koji kupuje, pa mu sama reklama nije više dovoljna. Baš zato, današnji proizvođač stavlja akcenat na kvalitet i dizajn više nego ranije. Tako su najcenjenije vrednosti prozvoda danas ekološka nota i prorodnost, ukus, održivost, dok sam brend iza sebe treba da ima neku “priču”. 21. vek je svakako doba koje jako ceni individualizam i unikatnost u svakom pogledu, pa se ova vrednost odnosi i na same proizvode i njihovu prodaju.
Jedan od proizvoda kompanije Electrolux koji je u potpunosti prilagođen novom stilu življenja, u kome ljudi u potrazi za zabavom sve više vremena provode u svojim domovima, jeste rerna Inspiro, pomoću koje onaj koji je koristi postaje pravi šef kuhinje. “Magični” Inspiro sam određuje idealan način pripreme željene hrane, tako da se na kraju dobiju očekivani rezultati. Kombinacija prave temperature i načina kuvanja koji ova rerna sama diktira, daje mogućnost da se umesto stalnog proveravanja toga da li je i kada će hrana biti gotova, provede ugodno i kvalitetno vreme sa dragim osobama u toplini doma.
Izvor: New Moment