LinkedIn onemogućava alat za ciljane oglase kako bi se uskladio sa pravilima EU
LinkedIn je prekinuo upotrebu alata koji mu omogućava korišćenje osetljivih ličnih podataka za ciljano oglašavanje. Na taj način želi da se uskladi sa pravilima EU o online sadržaju.
Kompanijama nije dozvoljeno da koriste osetljive lične podatke
Ovaj potez kompanije usledio je nakon žalbe civilnih organizacija Evropskoj komisiji, koja takođe deluje kao tehnološki nadzornik za blok od 27 zemalja. Prema Zakonu o digitalnim uslugama (DSA), online posrednici su dužni da korisnicima daju veću kontrolu nad korišćenjem njihovih podataka. Takođe, potrebno da imaju opciju da isključe personalizovani sadržaj.
Kompanijama nije dozvoljeno da koriste osetljive lične podatke. U to spdaju podaci kao što su rasa, seksualna orijentacija ili politička mišljenja za ciljane oglase. Komisija je u martu poslala zahtev za informacijama LinkedIn-u. Grupe su navele da alat može omogućiti oglašivačima da ciljaju korisnike LinkedIn-a. I to na osnovu rasnog ili etničkog porekla, političkih mišljenja i drugih ličnih podataka zbog članstva u LinkedIn grupama.
“Odlučili smo da prilagodimo te alate. Uklonćemo mogućnost kreiranja reklamne publike u Evropi koja koristi članstvo u LinkedIn grupama kao ulazni podatak,” rekao je potpredsednik LinkedIna Patrick Corrigan.
“Napravili smo ovu promenu kako bismo sprečili svaku zabludu da bi oglasi evropskim članovima mogli biti indirektno ciljani na osnovu posebnih kategorija podataka ili povezanih kategorija profilisanja,”. Šef industrije EU Thierry Breton pozdravio je ovaj potez.
“Komisija će pratiti efektivnu primenu javnog obećanja LinkedIn-a kako bi se osigurala potpuna usklađenost sa DSA,”. Podnosioci žalbi, Evropska digitalna prava (EDRi), Gesellschaft für Freiheitsrechte (GFF), Global Witness i Bits of Freedom, pozdravili su potez LinkedIna.
“Prinudjeni od strane Evrope da deluje, LinkedIn sada mora proširiti ovu politiku na korisnike širom sveta. Zatim, mora osigurati da nisu samo oni u Evropi zaštićeni od invazivnog ciljanja oglasa,” navela je Nienke Palstra iz Global Witnessa.
Izvor: Reuters