Meta navodi da je sadržaj generisan AI predstavljao manje od 1 procenta dezinformacija tokom izbora
Upozorenja o dezinformacijama koje pokreće AI „nisu se obistinila“, rekao je Nick Clegg.
Manje od 1 odsto svih proverenih dezinformacija
Sadržaj generisan veštačkom inteligencijom imao je manju ulogu u globalnim dezinformacijama tokom izbora nego što su mnogi zvaničnici i istraživači strahovali. To je nova analiza koju je objavila kompanija. Kompanija je imala napore da zaštiti izbore 2024. godine. Meta je navela da je sadržaj generisan AI predstavljao samo mali deo dezinformacija vezanih za izbore koje su njeni proverivači činjenica označili kao neistinite.
„Tokom izbornih perioda, ocene o AI sadržaju koji se odnosi na izbore, politiku i društvene teme predstavljale su manje od 1 odsto svih proverenih dezinformacija“. Kompanija je navela izbore u SAD, Velikoj Britaniji, Bangladešu, Indoneziji, Indiji, Pakistanu, Francuskoj, Južnoj Africi, Meksiku i Brazilu. Zatim i parlamentarne izbore EU.
Ovo ažuriranje dolazi nakon što su mnogi vladini zvaničnici i istraživači mesecima upozoravali na ulogu koju bi generativna AI mogla da ima u širenju dezinformacija tokom izbora. Ovo je bila godina kada se očekivalo da više od 2 milijarde ljudi izađe na birališta. Ali ti strahovi uglavnom nisu urodili plodom barem na Meta platformama prema rečima predsednika Globalnih poslova Meta-e, Nicka Clegga.
Kompanija prati milijarde sadržaja svakog dana
„Ljudi su bili potpuno zabrinuti zbog potencijalnog uticaja koji bi generativna AI mogla da ima na predstojeće izbore ove godine. Postojala su brojna upozorenja o potencijalnim rizicima poput široko rasprostranjenih deepfake snimaka i dezinformacionih kampanja potpomognutih AI“, rekao je Clegg. „Na osnovu onoga što smo pratili na našim servisima, čini se da se ovi rizici nisu ostvarili na značajan način. Zatim, bilo koji takav uticaj bio skroman i ograničen obimom.“
Meta nije detaljno navela koliko je AI sadržaja vezanih za izbore njeni proverivači uočili pre važnih izbora. Kompanija prati milijarde sadržaja svakog dana, pa čak i mali deo može da se pretvori u veliki broj objava. Clegg je, međutim, pohvalio politike Meta-e, uključujući proširenje označavanja AI sadržaja ranije ove godine, nakon kritika od strane Oversight Board-a. On je naveo da je Meta-ina vlastita AI platforma blokirala 590.000 zahteva za kreiranje slika Donalda Trampa, Joea Bidena, Kamale Harris, JD Vance-a i Tima Walza u mesecu koji je prethodio izbornoj danu u SAD-u.
Izvor: Engadget