Netflix budućnost podseća na televizijsku prošlost
Očekivalo se da servisi za emitovanje sadržaja donesu novu slobodu, te jednoličnost programa zauvek pošalju u istoriju. Verovalo se da će ponuditi neograničene opcije za gledanje, i da će korisnicima omogućiti da se udalje od unapred oblikovanih televizijskih programa, te da izabrane programe gledaju kad i koliko požele. Kada se Netflix pojavio pronalaženje željenog programa izgledalo je jednostavno, te se činilo da svaka potkultura može da pronađe svoje mesto u okviru servisa. I verovalo se da je to budućnost televizije.
Danas, kada znamo kako ta budućnost izgleda, jasno nam je da 14 od 20 najgledanijih Netflix sadržaja čine serije koje su ranije emitovane u okviru tradicionalne televizije. „Prijatelji“ su naravno na prvom mestu, što ukazuje na to da ljudska bića ipak ne znaju šta bi sa slobodom, kao i to da nostalgija igra veliku ulogu u biranju proizvoda. Pored toga, eksperti ističu da je jedna od glavnih Netflix taktika i „više istog“, što znači pravljenje novih sadržaja po modelu onih koji su se pokazali kao uspešni, a što opet podseća na istoriju televizije, te načine pravljenja programskih šema u prošlosti.
Tako se već govori o monopolu nad gledalačkom pažnjom, koji na kraju neće doneti ništa novo, budući da prilično liči na ono što je već bilo, samo što sada umesto velikih televizijskih kuća i filmskih studija, jednoličnost kulture kontrolišu tehnološki giganti koji su već duboko u bici za što više gledalaca.
Izvor: The Concourse