Netflix i Amazon ugrožavaju BBC
Britanska vlada je 2016. godine izdala pravilnik za BBC po kojem su određene nove cene, načini upravljanja kompanijom, te novi fokus na programske sadržaje, a u martu ove godine kompanija je objavila godišnji izveštaj, koji uključuje i kreativni plan za narednu godinu, te načine na koje BBC planira da se takmiči sa kompanijama kao što su Amazon i Netflix.
Iz kompanije kažu da je medijski pejzaž počeo da se menja ubrzanim tempom, te da se medijski giganti često kupuju i prodaju, a u trci do vrha piramide. Pored toga, menjaju se i navike gledalaca, te kompanije kao što je BBC moraju da preduzmu neophodne promene kako bi ostale u igri. Poslovanje ugrožavaju i novi emiteri, kao što su Sky i Virgin, te servisi poput Netflix-a, Spotify-a i Apple Music-a, budući da se korisnici sve češće okreću ekskluzivnim ponudama, te platformama koje posluju po modelu „plati, pa gledaj koliko god hoćeš.“
Tako generalni direktor kompanije – Tony Hall – ističe da će BBC morati da napravi značajne promene, te da do kraja 2018. godine planiraju da se fokusiraju na online video sadržaje, iPlayer aplikaciju, da poboljšaju personalizaciju, te ukupan kvalitet sadržaja. Pored poboljšanja postojećih, neophodno je da se kompanija fokusira i na sadržaje visokog kvaliteta, a kako bi zadržala gledaoce. Upravo zbog toga BBC planira veliki broj novih sadržaja i inicijativa, uključujući dokumentarne filmove, visoko-kvalitetno novinarstvo, dečiji program, te nove drame i TV serije.
Izvor: The Verge