Nove tehnologije u auto-industriji
Auto industrija napreduje velikom brzinom. Svaki auto proizvođač se trudi da inovacijama nadmaši konkurenciju. Određeni proizvođači su više fokusirani na tehnologije samoupravljajućih automobila, dok su drugi okrenuti razvoju električne revolucije. U celom procesu inovacije, dolazimo do inkrementalnih promena i velikih promena.
Mnoge od ovih tehnologija su dostupne na sadašnjim modelima. Međutim, većina automobila na ulicama nije opremljena modernom opremom. Da ne pričamo o našim uslovima, gde je prosek starosti automobila u Srbiji između 15 i 20 godina. Nadamo se da će situacija biti drugačija u budućnosti. Evo koje će tehnologije postati standard u auto industriji kako se troškovi novih tehnologija budu spuštali.
LED svetla
LED sijalice koriste samo delić energije koji je potreban xenon i halogenim sijalicama, a imaju veću snagu i opseg osvetljenja. Ovakva svetla su standard na luksuznijim modelima. LED farovi su jako dugovečni i retko se, ako i uopšte, zamenjuju. Još jedna super stvar je što dizajneri imaju veću slobodu i mogućnost izbora dramatičnih rešenja i oblika koji prosto nisu mogući sa standardnim sijalicama.
Kamere od 360°
Zakoni u nekim državama zahtevaju da svaki automobil poseduje zadnju kameru kao standard, a šta se dešava sa prednjom i bočnim stranama automobila. Dobro, Rusi su našli neverovatno rešenje za njihove specifične probleme montiranjem prednjih kamera, ali se i sami proizvođači trude da unaprede preglednost. Njihovi napori su usmereni u spajanju slika iz različitih uglova, kako biste bili u mogućnosti da imate gotovo ptičju perspektivu. Uz ovakvu vidiljivost, parkiranje pod oštrim uglovima postaje znatno olakšano. Čak možete i da kontrolišete ugao slike, kao da imate vodiča van automobila!
Motori bez režnjeva bregaste osovine
Režnjevi su ograničeni svojim oblikom pri otvaranju i zatvaranju ventila za ubrizgavanje i izbacivanje. Šta bi se desilo kad bismo ih se otarasili? U budućnosti, verovatno je da će motori imati elektro-hidraulične-pneumatske aktuatore prikaćene za svaki ventil. To će omogućiti kompletnu kontrolu računara nad ventilima, što će doneti poboljšanje u snazi, obrtnom momentu i efikasnosti potrošnje goriva.
Ugljenična vlakna
Lagani materijali kao što su aluminijum i čelik unapređene izdržljivosti su kritični kada se radi o bezbednosti i efikasnosti potrošnje goriva. Međutim, ugljenična vlakna ih daleko nadmašuju u performansama. Nekada rezervisana samo za super-automobile, danas postaju šire primenjena i koriste se u električnim automobilima poput BMW i3 i Toyota Prime.
Radar i laserski senzori
Ljudi imaju oštra čula koja nam omogućavaju ne samo da upravljamo automobilima, već i avionima koji postižu brzine veće od brzine zvuka! Pored toga, pomoć radara i laserskih senzora će samo dovesti do unapređenog vozačkog iskustva. Podaci koji ovakvi sistemi prikupljaju znatno pomažu u detekciji i izbegavanju prepreka na putu, poput pešaka, biciklista i rupa. Možda se sećate video klipa u kojem je Teslin model ,,predosetio’’ udes dva automobila ispred sebe.
Bežično punjenje baterija
Električna revolucija je sve veća realnost. Očekuje se da će do 2020. godine električna vozila prevazići proizvodnju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Pre nego što ovo postane realnost, neophodna je infrastruktura ,,električnih pumpi’’. Međutim, kablovi su smetnja. Zamislite da možete napuniti bateriju automobila kao što biste bežično napunili telefon. Zašto stati ovde? Zamislite budućnost u kojoj se automobili pune u toku vožnje na specijalnim putevima koji prikupljaju energiju sunca i šalju je u automobil.
Bolje baterije
Još jedna prepreka koju električni automobili moraju da prevaziđu je kapacitet baterije. Veliki proizvođači se udružuju kako bi zajedno došli do rešenje. Jedan od materijala koji mnogo obećava je grafen, dvodimenzionalna ugljenična struktura debljine jednog atoma. Ako se predviđanja ostvare, biće moguće napuniti sadašnje baterije u znatno manjem roku.
Turbo punjači
Do 2020. godine dva od pet automobila u Americi će imati turbo punjač. To su turbine koje koriste izduvne gasove kako bi kompresovali i ubacili više svežeg vazduha do cilindara, omogućavajući i veći protok goriva. Ovo omogućava motorima male zapremine dodatnu snagu i performanse. Turbo punjači budućnosti će raditi pod većim pritiskom, smanjiti potrebno vreme za aktivaciju, i odlično se upariti sa hibridnim pogonom za maksimalnu efikasnost.
Gume
Sva ova tehnologija je zapanjujuća, ali na kraju krajeva, ne možete pokrenuti auto bez točkova. Gume mogu da utiču na potrošnju goriva i do 30%, a pored potrošnje goriva veoma utiču na bezbednost vožnje. Proizvođači guma traže nova rešenja koja će smanjiti kotrljajući otpor i doneti čvršće prijanjanje. Može se reći da je kapitalizam surov, ali vidimo da postoje situacije u kojima svi možemo da profitiramo. Dok se proizvođači automobila takmiče u inovacijama, kranji kupac je onaj koji dobija.
Hvala, ispravljeno
…” To su turbine koje izduvne gasove kompresuju i šalju nazad u usisni cevovod. ” !?
Pobrkali ste neke pojmove. ..