Top50 2024

Plan za obustavljanje požara električnih vozila?

Električna vozila mogu da gore danima, a vatrogasci imaju malo ili nimalo iskustva.

PCPress.rs Image

Prošlog meseca, zapalio se Mercedes Benz EKE 350 u južnokorejskoj stambenoj zgradi. Požar koji je usledio uništio je 900 automobila a 23 osobe su poslate u bolnicu. Požar je dostigao temperaturu veču od 2700 stepeni Celzijusa. Gašenje vatre je trajalo osam sati.

Ovaj incident ukazao je na zlokobnu budućnost. Političari su alarmantno reagovali u svojim dečijim pokušajima da putem programa sertifikacije EV baterija i novim programima spreči vlasnike da „prepune“ podzemne garaže svojim vozilma. Kasna regulativa i prilično besmislena. Postavlja se pitanje da li je rizik toliko veliki? Odgovor barem na ovo pitanje je veoma jednostavan. Rizik jeste ogroman. Serifikati za EV baterije stižu prilično kasno. Šta da radimo sa automobilima koji se već koriste i baterijama? Sve i da vlade oduzmu vlasnicima „opasnu imovinu“ kako će se ovaj otpad dalje tretirati? Da li starost vozila utiče na povećanje rizika?

Vlada zahteva od proizvođača automobila da otrkiju ko i gde pravi baterije za njih. Međutim, u sred trke za električnim automobilima, traženi podaci se tretiraju kao tajni. Da li su automobilske kompanije voljne da sada otkriju ove podatke? Teško.

Pročitajte i:  DENSO i Quadric za AI poluprovodnik 

Proizvođači baterija su preduzeli korake da smanje rizik od zapaljenja njihovih baterija. Međutim, svaki pa i najmanji kvar, može da izazove katastrofale požare.  Litijum-jonska baterija je veoma zapaljiva i ima ogroman energetski potencijal. Greške prilikom izrade mogu biti fatalne, a slučajni događaji mogu da stvore pakao na zemlji.

Utešna vest je da su baterije koje se koriste u automobilim manje sklone vatri. Ali i taj podatak može biti upitan. Koliko su zaista kompanije u ovoj fazi trke za tržištem voljne da govore istinu?

Izvor: wired.com

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,