Povratak kući, u Nordeus
Ivana Paunović, Employee Experience Manager u kompaniji Nordeus, odgovara nam na pitanje na koji način ova velika kompanija brine o zaposlenima i kako se snalazi sa svim zahtevima koje postavlja aktuelna pandemija.
Kako je Nordeus reagovao na pandemiju i ko je upućen na rad od kuće?
U martu 2020. godine, pre nego što se desilo potpuno zatvaranje, sproveli smo jednodnevno testiranje rada od kuće kako bismo se pripremili za potencijalan scenario koji se nakon par dana zaista i desio. S obzirom na to da smo u digitalnoj industriji, uspeli smo preko noći da pređemo na potpuni rad na daljinu. Prošlog leta, otvorili smo kancelariju za 20 odsto kompanije, odnosno trideset zaposlenih, kako bismo omogućili adekvatan prostor za rad onima kojima je to potrebno da bi se fokusirali i bili produktivni.
Nakon 12 meseci, kakva su iskustva s radom od kuće?
Gejming industrija u celini, kao i drugi vidovi kućne zabave, zabeležili su rast tokom prethodne godine jer su korisnici bili u potrazi za zabavnim sadržajem u bezbednoj sredini. S druge strane, interno smo izgubili deo kolaboracije i kreativnosti koje dolaze iz vremena provedenog zajedno u kancelariji.
Produktivnost zaposlenih ne merimo na formalan način. Na najbolji način brinemo o zaposlenima, a zatim im pružamo puno poverenje. To je moguće samo zato što zapošljavamo ljude koji žive naše vrednosti i verujemo da oni postupaju u najboljem interesu kompanije i svog tima.
Uzmimo neograničeni godišnji odmor za primer. Naš pristup se nije promenio tokom pandemije. Naprotiv mislim da je ovakav pristup čak i došao do izražaja tokom pandemije zahvaljujući inicijativama koje smo uveli tokom rada od kuće, kao što su to dvonedeljni odmor za celu kompaniju, petak bez organizovanih sastanaka, rad sa bilo koje lokacije u svetu, što se pokazalo izuzetno korisno za naše kolege strance. Kako bismo pomogli zaposlenima da usklade porodični život i rad od kuće, a u isto vreme nastavili da sarađujemo sa malim proizvođačima hrane, dostavili smo više od 75 hiljada obroka poslednje 42 nedelje koje je spremao naš ketering tim. Na ovaj način smo podržali 50 malih proizvođača koji su bili pogođeni pandemijom.
Da li je rad od kuće umanjio inovativnost zaposlenih i kako funkcioniše timski rad?
Naša industrija se oslanja na kreativnost, uspećemo samo ako zajedno radimo u istom prostoru kroz saradnju, društvenu interakciju i timski rad.
Što se tiče timskog duha, nekolicina izuzetno brižljivih ljudi u Nordeus‑u uspela je da održi motivisanost zaposlenih i zajedništvo tokom rada od kuće putem organizovanja onlajn proslava bitnih datuma u kompaniji, letnjih aktivnosti poput drive‑in bioskopa, vožnje kajaka, kartinga i mnogih drugih.
Kako su zaposleni prihvatili mogućnost rada od kuće?
Mnogi od nas raduju se promeni okruženja i uspostavljanju društvene interakcije u bezbednoj sredini. Većina naših zaposlenih pozitivno reaguje na povratak u kancelariju, posebno naši novi zaposleni koji su nam se pridružili tokom rada od kuće i koji jedva čekaju da dožive kako je to zaista raditi u Nordeus‑u.
Ima li vaša kompanija planove za postepeni povratak zaposlenih u kancelarije?
S obzirom na to da je oko 80 odsto naših zaposlenih vakcinisano protiv COVID-19, planiramo postepeni povratak u kancelarije uz praćenje epidemiološke situacije u Srbiji i svetu. Tokom leta ćemo eksperimentisati i pokušati da replikujemo normalne uslove rada u bezbednoj i kontrolisanoj sredini.
Ukratko, ostaćemo fleksibilni, uzimaćemo u obzir lokalnu i globalnu situaciju, zvanične podatke, savete stručnjaka, ali ćemo i osluškivati raspoloženje zaposlenih. Naš prioritet je uvek bio i ostaće zdravlje i bezbednost naših zaposlenih i njihovih porodica.
Da li planirate neke izmene u IT infrastrukturi i kako teče dalje zapošljavanje?
I pre pandemije, naš poslovni prostor je dizajniran da odgovori fleksibilnim i komfornim uslovima za rad oko 250 zaposlenih, a u Nordeus‑u nas je trenutno 170. Naš tim je radio na unapređenju trenutne informatičke infrastrukture kako bismo mogli da podržimo hibridni način rada.
Nismo prestali da zapošljavamo tokom pandemije, i drago nam je što možemo da kažemo kako smo još brojniji nego na početku pandemije. Zaposlili smo više od 40 osoba od kada smo počeli s radom od kuće, od kojih su polovina žene.
Da li postkovid era donosi i manje poslovnih putovanja?
Iako je moguće da će se broj poslovnih putovanja smanjiti, jer su se mnogi navikli na video‑pozive, ljudski kontakt je, ipak, nezamenljiv. Jedna od naših najvećih snaga u Nordeus‑u jeste naša kultura. Želimo da damo priliku i našim partnerima i kandidatima da je iskuse iz prve ruke, a ne postoji bolji način za to nego da nas posetite i provedete dan s nama. Atmosfera u Nordeus‑u je nešto čime se veoma ponosimo. To ne možete da osetite kroz ekrane.
Korisna adresa: Nordeus.com
Bio u poseti Nordeusu pre pocetka pandemije.
Zadivljen sam kompletnom organizacijom prostora kompanije i uslovima za rad koje zaposleni imaju.
Svaka cast Ivani i timu I puno srece u daljem radu