Požari, poplave, hakeri…
Disaster recovery sistem je nekada bio privilegija bogatih i slavnih – samo su organizacije s najdubljim džepom mogle da priušte opremu, vreme i stručnjake koji su neophodni za izgradnju sveobuhvatnog DR plana. Virtuelizacija je spustila standarde za Disaster Recovery, pa vaš sistem može da bude zaštićen od „nepogoda“. O tome razgovaramo s Ljiljanom Berat, direktorkom prodaje i marketinga u Eunet‑u.
Zbog čega je kompanijama potreban Disaster Recovery (DR) plan?
IT sistemi i celokupno poslovanje jedne kompanije mogu u bilo kom trenutku biti pogođeni mnoštvom nezgoda, od hardverskih kvarova ili hakerskih napada, preko požara ili elementarnih nepogoda. Najmanji zastoj u radu IT sistema dovodi do značajnih finansijskih gubitaka, narušene reputacije ili izgubljenog poverenja klijenata. Ukoliko dođe do velikog gubitka podataka, slabe su šanse za oporavak kompanija. Zbog toga je DR plan više od običnog osiguranja.
Posedovanje sopstvene udaljene lokacije i hadrvera za DR mnogo košta. Možda velike kompanije to sebi mogu da priušte, ali šta je sa ostalima?
Danas je tehnologija napredovala u korist klijenata, pa idemo korak dalje. Korišćenjem prednosti cloud computing‑a nisu vam više potrebni ni sopstvena udaljena lokacija ni hardver. Plati‑koliko‑koristiš model cloud tehnologije omogućava racionalizaciju mesečnih troškova, odnosno DR cloud resursi se plaćaju samo onda kada se koriste. Ponuda Disaster Recovery kao usluge (Disaster Recovery as a Service ili DraaS) takođe smanjuje potrebu organizacija za angažovanjem stručnih kadrova koji su neophodni za izradu DR plana.
Šta konkretno EUnet može da
ponudi u DR oblasti?
EUnet Disaster Recovery servis (DRaaS) obezbeđuje da vaša organizacija bude spremna u slučaju nepredviđenih okolnosti. Vaš produkcioni sistem stalno se replicira preko sigurne konekcije na EUnet cloud platformu. To vam omogućava da u slučaju potrebe, vaše produkcione servise aktivirate na EUnet cloud‑u. Redovno testiranje vam garantuje da će sistem pravilno funkcionisati u trenutku kada se ukaže potreba za njegovim aktiviranjem. U slučaju hardverskog kvara važne komponente sistema, odgovarajući sekundarni serveri biće podignuti u EUnet cloud‑u, a mrežno rutiranje podešeno tako da korisnici mogu da im pristupe. U slučaju da vam je cela zgrada offline, podići će se kompletan sekundarni sistem, a pristup će biti omogućen odgovarajućim korisnicima.
Pored DRaaS servisa, kao minimalni stepen obezbeđenja, EUnet nudi i Online Backup servis koji obezbeđuje rezervnu kopiju vaših kritičnih podataka EUnet cloudna‑u. Kako sistem funkcioniše, objasnili smo na sajtu www.eunethosting.com/draas.
Kako se sve to naplaćuje?
Funkcionisanje servisa po principu Platite‑koliko‑trošite omogućava vam da plaćate samo mali deo cloud resursa koji koristite za replikaciju svog sistema. U slučaju nezgode, dodeljuju vam se dodatni resursi potrebni da aktivirate servere na cloud platformi, odnosno sekundarnoj lokaciji. Jednom kada se sistem vrati u normalni režim rada, te resurse je moguće otkazati, čime se postižu značajne uštede u odnosu na klasične DR sisteme. Da sumiramo, prednosti našeg DR rešenja jesu značajno niži troškovi eksploatacije, brz i pouzdan oporavak, podrška 24×7, garantovani SLA itd.
A ako se ipak javi problem?
U slučaju da dođe do nezgode, kompanije koje nemaju DR plan nalaze se u izuzetno teškoj i nezavidnoj situaciji iz koje će se vrlo teško oporaviti. Kompanije s DR planom imaju potreban alat uz pomoć kojeg se mogu izboriti s problemom.
Disaster Recovery kao usluga (Disaster Recovery as a Service ili DraaS) značajno smanjuje angažovane resurse i troškove oporavka sistema u slučaju nezgode. Resursi se angažuju samo po potrebi i čim se sistem vrati u normalni režim rada, mogu
se otkazati
(Objavljeno u časopisu PC#214)