Prikriveni troškovi štampe i bezbednost podataka
Kompanije često ne uzimaju u obzir troškove štampe kao stavku u budžetu. Potreba za štampanjem raznih dokumenata se uglavnom podrazumeva i vrlo često dobar deo korisnika ne zna koliki su mesečni troškovi vezani za štampu.
Trošak štampe se lako previdi i ne razmatra prilikom planiranja budžeta i ukupnih troškova poslovanja. Direktan trošak štampe može dostići i do 3% od ukupnog godišnjeg prometa kompanije. Otuda i termin „prikriveni“ troškovi štampe iz naslova. Pored takozvanih vidljivih troškova: nabavka uređaja, potrošnog materijala, papira, itd. često se ne uzima u obzir da li je nabavljeni uređaj adekvatan za posao za koji je namenjen, vreme koje sektori IT‑a i nabavke utroše na pronalaženje uređaja. Takođe, tu su i troškovi poručivanja i skladištenja potrošnog materijala i rezervnih delova, kao i vreme potrebno da se otkloni kvar ili zastoj u radu uređaja. Angažovanjem eksterne kompanije koja na sebe preuzima brigu o ovom segmentu poslovanja moguće je napraviti značajne uštede u vremenu i novcu, kao i vremenu koji bi zaposleni trošili oko štampe.
iPlus
Kompanija Original d.o.o. iz svoje ponude predlaže iPlus rešenje koje korisniku obezbeđuje kvalitetan uređaj i uslugu a usklađeno prema potrebama njegovog poslovanja. iPlus rešenje omogućava da se briga o uređaju i njegovom besprekornom funkcionisanju u potpunosti poveri kompaniji Original.
Ceo koncept je zamišljen tako da se korisniku pruži potpuna usluga. Na početku se vrši analiza okruženja, potreba i zahteva kompanije kako bi se pronašao adekvatan uređaj i definisao obim ukupne štampe. Uređaj se dostavlja na adresu korisnika, podešava i pušta u rad. Zahvaljujući pratećem softveru o kojem smo pisali u prošlom broju, rad uređaja se redovno prati, a sav potrošni materijal se automatski dostavlja korisniku bez dodatne naknade. Pored uobičajenih usluga iPlus nudi i zamenski uređaj bez dodatne naknade ukoliko dođe do neočekivanog zastoja u radu redovnog uređaja. iPlus podrazumeva i redovne i vanredne servise koje sprovode sertifikovani serviseri, originalni potrošni materijal i rezervne delove. Sve se ovo korisniku nudi u iPlus Standard nivou usluge tj. na početnom nivou, a u zavisnosti od obima poslovanja i zahteva, iPlus poseduje tri različita nivoa usluga: Standard, Advanced i Custom.
U zavisnosti od odabira nivoa usluge i definisanog mesečnog obima štampe, korisnik ostvaruje značajan popust na ukupnu cenu, čime u samom startu ostvaruje značajnu uštedu.
Obuka i podrška
Sa željom da se korisnik u potpunosti upozna sa funkcionalnim mogućnostima uređaja, kako bi dodatno sebi olakšao radu u print okruženju, iPlus usluga obuhvata i podešavanje naprednih funkcija uređaja, obuku kadrova za pravilno korišćenje i podršku na daljinu. Vrlo je bitno predočiti sve prednosti iPlus nivoa usluga jer korisnici najčešće koriste samo osnovne funkcije uređaja poput kopiranja, osnovno podešavanje štampe (kolor, crno‑belo, dvostrano, itd), jer nisu upoznati sa svim mogućnostima uređaja. Tu na scenu stupa sertifikovano osoblje koje u potpunosti obučava potreban kadar i upoznaje ga sa naprednim mogućnostima štampe koje vrlo često štede vreme i smanjuju troškove.
Tim koji pruža podršku se sastoji od stručnih kadrova obučenih da u najkraćem roku reše bilo koji problem sa kojim se korisnik suoči. Proces podrške se obavlja telefonom ili elektronskom poštom, u zavisnosti od vrste problema koji se pojavi. U slučaju da se radi o problemu koji zahteva dolazak servisera na lokaciju korisnika, iPlus usluga obuhvata i servisnu podršku na terenu u roku od 8 sati, kako ne bi došlo do zastoja u poslovanju korisnika i nepredviđenih troškova usled problema sa uređajima.
Bezbednost
Istraživanje PricewaterhouseCoopers iz 2017. godine je otkrilo da najčešće „curenje“ osetljivih podataka iz kompanija dolazi upravo sa odštampanih medija – čak 92%. Jedna od pogodnosti koju iPlus nudi jeste korišćenje softverskih alata koji omogućavaju unapređenu bezbednost, bolju kontrolu troškova štampe i definisanje precizne kontrole nad onim što pojedinačni korisnici ili grupe mogu da urade na štampačima. Moguće je postavljanje autentifikacije korisnika pre štampanja željenog dokumenta preko PIN broja ili korisničkog imena i šifre.
Vidljive i nevidljive uštede
Pored direktno vidljivih ušteda koje su navedene, postoje i uštede koje nisu toliko vidljive a ipak su prisutne kroz iPlus rešenje. Tu se pre svega misli na konsolidaciju troškova i povećanu efikasnost zaposlenih kroz kontrolu i optimizaciju štampe. Praćenjem štampe korisnika moguće je pojedinačno unapređivati poslovne procese u sferi štampe. Uspostavljanjem pažljivo odabranog uređaja u odnosu na potrebe i iskorišćenost, kao i strateškom nabavkom hardvera korisnik unapređuje svoje procese rada, povećava produktivnost, ostvaruje dodatnu uštedu i menja skupe (često stare) uređaje.
iPlus rešenje se u potpunosti prilagođava vašim potrebama. U ponudi su tri nivoa usluge – Standard, Advanced i Custom, koje nude različite mogućnosti u zavisnosti od obima štampe i potreba poslovanja korisnika.
Korisna adresa: iPlus rešenje
Autor: Marko Nešović