Ratovi browsera: Microsoft Edge se udaljava od starog rivala
Polako ali sigurno, Microsoft Edge počinje da uspostavlja prednost u odnosu na veteranski web browser Firefox, pokazuju novi podaci.
Da li je Microsoft Edge spreman da se takmiči sa velikim konkurentima?
Prema najnovijim podacima iz StatCounter-a, Microsoft Edge sada drži 3,99% tržišta, u odnosu na 3,77% krajem septembra. A od ovog vremena prošle godine, udeo browsera se povećao za otprilike trećinu. Mozillin web browser je, u međuvremenu, izgubio tržišni udeo u osam od poslednjih dvanaest meseci, i sada čini samo 3,66% aktivnosti na webu. Microsoft Edge je prvi put pretekao Firefox na rang listi još u maju. Od svog (ponovnog) lansiranja u januaru 2020, novi Microsoft Edge zasnovan na Chromium-u bio je široko prihvaćen zahvaljujući nizu nadogradnji koje su modernizovale korisničko iskustvo.
Zgodne brojke o usvajanju mogu se delimično pripisati fokusiranim marketinškim naporima, ali i stalnom toku poboljšanja uvedenih otkako je Edge Chromium objavljen. Poslednjih nedelja, na primer, Microsoft je uveo nove funkcije za kupce uoči Crnog petka i praznične sezone, funkcionalnost citiranja za studente i akademike i bezbednosne funkcije koje štite od malvera koji se hostuje na webu. Još jedan faktor koji je doprineo rastu Edge-a je penzionisanje i Internet Ekplorer-a i Edge Legacy-ja, čije je korisnike Microsoft pažljivo usmerio ka svom novom web browseru.
Međutim, sa još nekoliko prednosti koje treba iskoristiti, Microsoft će morati da pronađe način da otme korisnike najvećih browsera na tržištu, ako Edge želi da nastavi da raste. Nedavni znaci sugerišu da kompanija radi upravo to, ali polako. Još je dug put pre nego što se može reći da Microsoft Edge predstavlja stvarnu pretnju za Google Chrome (koji dominira sa 65% tržišta) ili Apple-ov Safari (19%).
Izvor: Techradar