Reklama ili obmana: Promotivni videi pogrešno prikazuju humanoidne robote
Dobro znamo da se u reklamama ponekad preteruje, a eksperti nas sad upozoravaju da se u promotivnim videima koji reklamiraju humanoidne robote možda malo preteruje.
Roboti koji liče na ljude u promo videima izgledaju kao detalj iz nekog naučno-fantastičnog filma, ali nas proizvođači i prodavci ubeđuju da je ono što vidimo u izlogu istina. Stručnjaci sada kažu nešto drugo – nije sve u reklamama tačno. Manipuliše se skoro svim delovima – od brzine videa, do taskova koje reklamirani roboti obavljaju – nošenje kutija i sortiranje objekata nije glatko kao u reklami.
Tako je u junu moglo da se čuje da Optimus roboti u fabrikama ne rade tako dobro kao što se tvrdi. U jednom videu se vidi kako robot pokušava da sortira objekte, ali sve izgleda mučno sporo. Kad se snimak ubrza stvari se malo popravljaju, ali ne i u stvarnosti.
Kao rezultat ovih pomalo smešnih situacija pojavio se MIT skeptični vodič za video sadržaje s humanoidnim robotima, a na početku teksta stoji upozorenje da dobro urađen video može da privuče investitore i veliki broj pratilaca, ali ne može da promeni realnost.